19. مرداد 1398 - 18:15   |   کد مطلب: 23393
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان همدان گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی تا دهم مهر است.

به گزارش شبنم ها،

بهناز ضرابی زاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: علاقمندان به شرکت در بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی تا دهم مهر فرصت دارند قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای خود را ضبط و به سایت جشنواره ارسال کنند.

این جشنواره با شعار "آینده ساختنی است" برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره باید تصاویر قصه گویی خود را به صورت mp۴، با حجم حداکثر ۴۰۰ مگابایت و با صدای مطلوب ضبط و درسایت جشنواره به آدرس www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان همدان با بیان اینکه ضبط تصاویر با موبایل باید به صورت افقی انجام شود، گفت: روایت قصه باید از زبان یک راوی و حداکثر در ۹۰ ثانیه ضبط و ارسال شود.

او افزود: از کودک ۵ ساله تا افراد سالمند می‌توانند در این بخش از جشنواره قصه‌های خود را ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان همدان با بیان اینکه قصه زندگی خبرنگاران ویژه اصحاب رسانه، از بخش‌های جنبی قصه ۹۰ ثانیه‌ای است افزود: روزنامه نگاران و خبرنگاران می‌توانند شیرینی‌ها و تلخی‌های کار خود را در قالب داستان‌های ۹۰ ثانیه‌ای برای شرکت در این بخش از جشنواره، که با همکاری باشگاه خبرنگاران جوان برگزار می‌شود، ارسال کنند.

ضرابی زاده، قصه گویی صحنه‌ای را از دیگر بخش‌های این جشنواره عنوان کرد و افزود: این بخش در دو سطح ملی و بین المللی برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: در بخش ملی این جشنواره زنان و مردان بالای ۱۸ سال و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها شرکت می‌کنند و در بخش بین المللی برگزیدگان ۲۱ دوره قبلی جشنواره قصه گویی، قصه گویان و مجریان حرفه‌ای در رسانه ملی و تئاتر و همچنین داوطلبان سایر کشور‌ها با هم رقابت خواهند کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان همدان بیان کرد:داوطلبان شرکت در این بخش تا ۱۷ شهریور فرصت دارند با نام نویسی در سایت آثار و قصه‌های ضبط شده خود را حداکثر در ۱۵ دقیقه ارسال کنند.

ضرابی زاده افزود:قصه گویان می‌توانند با استفاده از شیوه قصه گویی کلاسیک شامل قصه‌هایی از روزگاران کهن، تاریخ، سنت‌ها، مذهب، آداب و قهرمانی‌ها، و شیوه‌های مدرن و نوآورانه و استفاده از ابزار‌های خلاق، آواز و موسیقی با بهره گیری از منابع شفاهی و کتبی، آثار خود را اجرا و ارسال کنند.

او گفت: بخش ملی این جشنواره در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود و بعد از داوری، قصه گویان برتر استان‌ها به مرحله‌ی منطقه‌ای و برگزیدگان منطقه‌ای به بخش ملی راه خواهند یافت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان همدان با بیان اینکه در قصه گویی به استفاده از نماد‌های فرهنگی و ویژگی‌های بومی و سنتی هر استان توصیه می‌شود گفت: در صورت اجرای قصه با گویش‌های محلی، ثبت ترجمه فارسی در سایت ضروری است.

ضرابی زاده، بخش علمی را سومین بخش بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی عنوان کرد و افزود علاقمندان به شرکت در این بخش می‌توانند مقالات علمی خود را در محور‌های، روش‌ها و رویکرد‌های قصه گویی، قصه گویی و رویکرد‌های نقد ادبی، قصه، مخاطب شناسی و ادبیات عامیانه، قصه گویی و سلامت جسمی و روحی و قصه گویی و ارتباط فرامرزی تا سی ام مهر به جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار