20. مرداد 1398 - 19:05   |   کد مطلب: 23402
مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: گوشت های قربانی‌ پیش از استفاده به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری شود .

به گزارش شبنم ها، محمود رضا رسولی، مدیر کل دامپزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: در صورت نگهداری گوشت‌ها بعد از ذبح در یخچال احتمال انتقال بیماری‌های مشترک دام و انسان به شدت کاهشمی یابد.

او از اختصاص ۴۳ اکیب اداره کل دامپزشکی استان برای نظارت بر ذبح گوسفندان روز عید قربان هم خبر داد و افزود: ۱۸ اکیب ثابت و ۲۵ اکیب سیار این اداره شامل، ۳۳ پزشک، ۴۳ بازرس بهداشتی گوشت و ۱۲ ناظر ذبح اسلامی بر کشتار‌های روز عید فطر نظارت می‌کنند.

دکتر رسولی با اشاره به استقرار کارشناسان اداره کل دامپزشکی در ۵ کشتارگاه صنعتی استان گفت: مردم می‌توانند ذبح قربانی خود را در کشتارگاه‌ها انجام دهند و برای یک شبانه روز لاشه‌ها را در یخچال کشتارگاه‌ها قرار دهند تا بیماری ها  از دام به مصرف کنندگان منتقل نشود .

 ۵ کشتارگاه صنعتی در شهر‌های همدان، ملایر، نهاوند، کبودرآهنگ و بهار وجود دارد و ذبح قربانی‌های روز عید فطر در آن‌ها انجام می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به ضرورت توجه به مسائل بهداشتی و کنترل نبود کنه روی بدن دام‌ها ، افزود: اگر افراد کنه را روی بدن دام مشاهده کردند به هیچ وجه به آن دست نزنند و دام را برای معاینه از نظر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو به کارشناسان اداره کل دامپزشکی نشان دهند.

رسولی افزود: افرادی که تمایل دارند دام خود را در منزل ذبح کنند می‌توانند با شماره گیری تلفن ۱۵۱۲ به کارشناسان ما اطلاع دهند تا در منزل آن‌ها برای معاینه دام و نظارت بر کشتار حاضر شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار