21. مرداد 1398 - 12:16   |   کد مطلب: 23406
یک پژوهشگر دینی با بیان اینکه عید قربان در ظاهر ذبح کردن گوسفند است اما در باطن قربانی کردن نفس اماره و نفسانیات است عنوان کرد: عید قربان عید توحید است و در این عید باید امیال نفسانی خود را قربانی کنیم و این چیزی جز رسیدن به خدا نیست.

به گزارش شبنم ها،حجت‌الاسلام حسین علیی به مناسبت فرارسیدن عید قربان در گفتگو با عصر همدان، با بیان اینکه عید قربان عید توحید است اظهار داشت: ما باید ابعاد اعتقادی اعیاد را در نظر بگیریم و عید غدیر و فطر هم عید توحید است، چرا که همه چیز ما به یک چیز برمی‌گردد و آن توحید است.

وی افزود: در عید قربان در ظاهر گوسفندی قربانی می شود اما این عمل آنقدر مهم است که مستحب موکد است و این قربانی کردن بدهی است که خداوند تعهد داده آن را جبران کند.

این پژوهشگر دینی با بیان اینکه عید قربان در ظاهر ذبح کردن گوسفند است اما در باطن قربانی کردن نفس اماره و نفسانیات است عنوان کرد: عید قربان عید توحید است و در این عید باید امیال نفسانی خود  را قربانی کنیم و این چیزی جز رسیدن به خدا نیست.

حجت‌الاسلام علیی خاطر نشان کرد: مستحب است که قربانی سه قسمت شود و یک قسمت برای خود قربانی کننده و دو سوم آن به افراد دیگر همچون نیازمندان، فقرا و همسایگان داده شود.

وی با بیان اینکه با قربانی کردن و تقسیم آن بین فقرا و نیازمندان عمل تقویت دین اتفاق می افتاد تاکید کرد: ذبح کردن گوسفند در عید قربان نوعی تقویت جامعه اسلامی نیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار