25. مرداد 1398 - 18:30   |   کد مطلب: 23444
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه جریان غدیر نشان میدهد که سیاست مورد توجه اسلام است افزود: پروردگار در روز عید غدیر قدرت را به دست معصوم سپرده است و این نشان میدهد اسلام قدرت را با عصمت پیوند میرند تا عدالت اجرا شود.

به گزارش شبنم ها، 

به نقل از عصرهمدان؛ ائمه جمعه استان همدان با اشاره به فرارسیدن دهه ولایت و عیدغدیر به بیان اهمیت ولایت و فضایل علی ابن ابیطالب (ع) پرداختند.

 

امام جمعه همدان: توحیدی که بدون ولایت علی( ع ) به آن برسیم غیر قابل قبول است

آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه های این هفته نماز جمعه استان همدان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید غدیر و ولادت حضرت هادی (ع) گفت: در این جا لازم است به بیان یکی از زیارت هایی که ار لسان امام هادی ع در خصوص غدیر نقل شده اشاره کنم.

وی ادامه داد: هنگامی که حضرت هادی ع از مدینه به سامرا تبعید شده بودند در مسیرشان که از شهر نجف بود و مصادف با روز غدیر بود یک زیارتنامه ای را به نام زیارت غدیریه عنوان می کنند که یکی از معتبرترین و فاخرترین زیارت ها است.

امام جمعه همدان افزود:وقتی امام هادی ع امیرالمومنین را زیارت می کند به چند نکته اشاره می کند که یکی ار آنها اشاره به ۳۰ آیه قران کریم است که در فضیلت امیرالمومنین می باشند.

وی بیان کرد: حضرت هادی ع در زیارت غدیریه فرمودند من شهادت میدهم راه مستقیمی که باید تبعیت کرد تو علی بن ابیطالب هستی.

آیت الله شعبانی تصریح کرد: لذا علی بن ابیطالب صراط مستقیم الهی است و صراط مستقیم تفسیر به علی بن ابیطالب شده است.

وی به بیان روایاتی در خصوص عظمت امام علی ع در دیدگاه پیغمبر پرداخت و گفت: وقتی از پیغمبر در خصوص معراج پرسید فرمودند که خدادر شب معراج با زبان علی با من صحبت کرد.

امام جمعه همدان گفت: پروردگار محبوب ترین فرد در قلب پیغمبر را علی ع دیده و لذا با زبان وی با پیغمبر سخن گفته است و آرامش قلب پیغمبر در معراج علی ابن ابیطالب است.

وی به اهمیت روز غدیر اشاره کرد و گفت: پرودگار در این روز به پیغمبر گفت که چندین سال راه رسیدن به بهشت و جهنم را گفته ای اما در روز غدیر حرف اصلی را بزن زیرا حرف اصلی ولایت علی ابن ابیطالب است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: اسلام حقیقتقش ولایت علی ابن ابیطالب است و توحیدی که بدون معارف و ولایت علی ابن ابیطالب ع به آن برسیم غیر قابل قبول است.

وی در ادامه در خطبه دوم ضمن دعوت همگان به تقوی الهی گفت: ما خدا را شاهد می گیریم که دین, تفکر و اندیشه ما برگرفته از علی ابن ابیطالب و فرزندان معصومش است.

آیت الله شعبانی اظهار کرد: جریان غدیر انتخاب یک جوان ۳۳ ساله بود که به عنوان رهبر یک جامعه بزرگ اسلامی مطرح میشود و این مسول سیاسی جامعه از جانب حضرت رسول انتخاب می شود و این نشان میدهد که سیاست مورد توجه اسلام است.

وی عنوان کرد: جریان غدیر نشان میدهد اسلام اجازه نمیدهد هر کس به قدرت برسد و قدرت باید در دست معصوم باشد و اگر معصوم نبود باید در دست آدم عادل باشد و کسی که عدالت نداشته باشد نباید مسئولیت شود

امام جمعه همدان با بیان اینکه غدیر انتخاب خداست افزود: پروردگار در روز عید غدیر قدرت را به دست معصوم سپرده است تا عدالت در جامعه اجرا شود و اسلام قدرت را با عصمت پیوند میرند تا عدالت اجراشود.

وی اظهار کرد: زمانی که معصوم در جامعه نیست مردم باید در انتخاب های خودشان انسان های عادل را انتخاب کنند و راه اصلی مبارزه با فساد حذف انسان فاسد از مسئولیت است.

آیت الله شعبانی عنوان کرد: خدا در قیامت به ما میگوید من در غدیر علی ابن ابیطالب بود انتخاب شما چه بود.

وی تاکید کرد : ما وظیفه داریم عادل را انتخاب کنیم. زیرا اگر کسی عدالت نداشت نمیتواند مسئول شود و این یک ملاک اساسی در انتخابات است.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به مظلومیت های مردم یمن گفت: در همین ایام غدیر امام علی ع جهت هدایت مردم یمن به این شهر عازم شد و همانطور که میبینید الان یکی از پرچم داران ولایت و از رشدیافته ترین مردم در جریانات آخر زمان مروم یمن هستند که همواره مورد ظلم دشمنان اسلام قرار میگیرند.

وی در ادامه با اشاره با دیدار نمایندگان یمن با حضرت اقا گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند قطعا پیروز با شماست و این وعده الهی است.

آیت الله شعبانی در ادامه به مشکلات مسلمانان کشمیر اشاره کرد و گفت: امروز خیلی از مسلمان های ما گرفتاری دارند و بیگناه کشته می شوند.

وی در ادامه به نقش مهم اردوهای جهادی در محرومیت زدایی ها پرداخت و گفت: ار مسولین میخواهیم گروه های جهادی را حمایت کنند.

امام جمعه همدان همچنین با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مساجد گفت: هیات های امنای مساجد باید کاری کنند تا جوانان جذب مساجد شوند و زمینه را برای حضور آنان فراهم کنند.

وی در پایان نقدی به عدم نظارت بر اجاره بهای منازل داشت و گفت: در این خصوص هیچ تعرفه ای نداریم و هرکس براساس سلیقه خوب عمل می کند که مسولین باید در این خصوص نظارت کنند.

 

امام جمعه اسدآباد: اجتماع عظیم مردم اسدآباد در میدان غدیر برگزار می شود

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی مجد در خطبه های نماز جمعه شهر اسدآباد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و دوری از گناهان، اظهار کرد: علت همه مشکلات روحی و روانی جامعه گناه است و توبه بزرگترین راه برای بازگشت از آن است.

وی باشاره به روایات و احادیث از ایمه اطهار ع تصریح کرد: دنیا پر از خار است باید با مراقبت زندگی کرد.

وی با اشاره به مناسبت های هفته پیش رو، گفت: مادرلن اکر میخ‌اهند فرزندان صالح داشته باشند باید خود صالح و اخلاق محور باشند.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به سالروز ورود ازادگان به میهن، گفت: ازادگان برای دفاع از ناموس و میهن زجرهای زیادی کشیدند که باید یاد و خاطره آنان گرامی داشته شود.

وی با بان اینکه در همین هفته یک کی از آقای عطایی یکی از جانبازان اسداباد بعداز سالها درد و رنج به درجه شهادت نائل امد، افزود: مردم و مسئولان باید قدر این جانبازان را بدانند و آنان را تکریم و احترام کنند.

حسینی مجد با اشاره به عید غدیر خم و تبریک این ایام، گفت: امر ولایت مهم است و امروز در ایام غیبت حضرت حجت عج باید ولایت فقیه را مورد توجه قرار داد

وی با بیان اینکه عصاره کار همه ائمه ع در ولایت نهاده شده است، گفت: باید با برگزاری جشن و اجتماع عظیم در میدان غدیر اسداباد پشتیبان ولایت باشیم.

امام جمعه اسدآباد بر آذین بندی و چراغانی سطح شهر تأکید کرد و از مردم خواست در اجتماع میدان غدیر حضور یابند.

وی بااشاره به دیدار جهادگران با رهبر انقلاب و پیام ایشان، گفت: جهادگران باید تفکرات خود را ارتقا دهند و در راستای پیشرفت و عدالت گام بردارند.

 

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ: توان موشکی ایران در خلیج فارس بازدارنده است

حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به جایگاه غدیر در اسلام اظهار کرد: غدیر ، روزى است که رسول خدا (ص) امام علی (ع) را بعنوان جانشین خود را معرفى کرد وسپس برای سپاسگزارى از خداى بزرگ آن روز را روزه گرفت و آن روز ، روزِ روزه دارى و عبادت و طعام دادن و به دیدار برادران دینى رفتن و روز کسب خشنودى خداى مهربان و به خاک مالیدن بینى شیطان است.

وی با اشاره به جایگاه والای مسجد در دین اسلام افزود: مسجد قلب تپنده دین مبین اسلام است و این سنگر غیر قابل نفوذ جهان اسلام سکوی پدافند و آفند مسلمانان علیه دشمنان اسلام است.

باقری ارز دولتی را تیر خلاص به محرومین در جامعه دانست و گفت: خدا لعنت کند مفسدین اقتصادی را که حال روز معیشت مردم را دچار مشکل کرده اند و مردم بی کفایتی مسئولین را تحمل می کنند و پای کار انقلاب خواهند ایستاد.

وی با تقدیر از صبوری ملت ایران در مقابل سختی ها و مشکلات معیشتی اضافه کرد:مردمی که در سخت ترین شرایط کشور پشت نظام ایستاده است با مقاومت جانانه تا پیروزی نهایی نظام را حمایت خواهند کرد.

امام جمعه کبودراهنگ در پایان با اشاره به توان بازدارنده نظامی ایران خاطر نشان کرد:امروز اگر زیرساخت های موشکی و توان بازدارنده ما نبود برگ برنده در دستان دشمن بود و امروز ما قدرت تعیین معادله در خلیج فارس را نداشتیم.

 

امام جمعه بخش گل تپه: ولایت و رهبری پیام غدیر به مسلمانان است

حجت الاسلام ابراهیم موسوی خطیب جمعه بخش گل تپه در خطبه های نماز جمعه این بخش اظهار کرد‌: مهم ترین پیام های واقعه غدیر خم ابلاغ حق، صفات رهبری، مرجعیت دینی اهل بیت (ع)، اکمال دین و اتمام حجت با مردم و رضایت خداوند از پیام های واقعه غدیر خم است.

وی با تاکید بر اهمیت غدیر خم افزود: پیامبر اکرم (ص) در شرایطی حجاج بیت الله الحرام را در بازگشت از مراسم حج گرد هم جمع کردند که از نظر جمعیت و تعداد افراد تا به آن روز در تاریخ سابقه نداشت و از همه کشورهای مسلمان در این جمعیت حاضر بودند.

موسوی با اشاره به خطبه غدیر گفت : خطبه غدیر، خطبه بسیار جامع و کاملی است که پیامبر اکرم (ص) به اساس دین اسلام پرداختند.

امام جمعه گل تپه ولایت فقیه را ادامه واقعه غدیر دانست و اضافه کرد: خلافت و جانشینی و رهبری امت اسلامی از مهم ترین پیام های غدیر است که از ناحیه خداوند صورت گرفت.

موسوی گفت: یکی از سنت های حسنه در این عیدالاکبر که روایات عجیبی درباره آن نقل نموده اند و متاسفانه مورد غفلت واقع شده است سنت غذا دادن به افراد یا همان اطعام مومن است.

امام جمعه گل تپه با اشاره به کوتای ۲۸مرداد افزود: کوتای ۲۸مرداد یکی از حوادث سرنوشت‌ساز در تاریخ معاصر ایران بود که در واقع، یکی از نقاط چرخش قدرت از یک حکومت با آرمان‌های ملی‌گرا به یک دولت دست‌نشانده استعماری و نمونه‌ای از تلاش استعمار خارجی به کمک استبداد داخلی است.

موسوی افزود:ایران در هشت سال دفاع مقدس دست خالی بوده اما بعد از جنگ فرزندان انقلابی به فکر خود کفایی افتادند امروز میبینیم که موشک ها و قایق های تندرو و…نمونه این تلاش هاست که مایه افتخار برای کشور است.

موسوی در پایان خاطر نشان کرد: رفع توقیف نفتکش ایرانی نشان از قدرت غیر قابل انکار ایران در منطقه بود و امروز آمریکا و دنیا دانستند که کوچک ترین تحرکی در خلیج فارس باعث نابودی مواضع آن ها و ناامنی مطلق در منطقه خواهد شد

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار