3. مهر 1398 - 17:17   |   کد مطلب: 23718
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه ۸۹ واحد در استان تعطیل است گفت: از این تعداد ۹ واحد را در دستور کار قرار داریم تا احیا کنیم.

به گزارش شبنم ها،حمیدرضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، با اشاره به اینکه در حوزه تسهیلات به واحد های تولیدی مشکلی وجود ندارد اظهار داشت: در حوزه تسهیلات، بررسی ها و ارزیابی ها انجام می شود و پرونده ها در حال پیگیری است.

وی افزود: پیگیری‌های ما این است که واحدها این تسهیلات را بگیرند و بتوانند به تولید ادامه دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه  بیش از یک هزار میلیارد تومان در کانی های غیرفلزی در شهرک صنعتی جوکار ملایر سرمایه گذاری داشتیم عنوان کرد: تسهیلات ارزی شرکت شیشه نیز پرداخت شده است و باقی مانده این تسهیلات در آینده پرداخت می شود.

متین ادامه داد: تسهیلات ارزی شرکت شیشه ۷۰ درصد پرداخت شده و ۳۰ درصد آن به دلیل نقل و انتقال پول به مشکلاتی برخورد که در حال رفع است و پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به شرکت شوکت در رزن تاکید کرد: این شرکت که به بر روی بخاری های نسوز و جایگزینی آنها فعالیت می‌کند برای کم مصرف شدن گاز در کشور هم در تلاش است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان در ادامه با بیان اینکه احیای واحد های راکد را در دستور کار قرار داریم گفت: پیگیری می کنیم که واحدهای راکد به چرخه تولید بازگردند.

وی خاطر نشان کرد: در تویسرکان به جد پیگیر هستیم تا واحد راکد، احیا و با شرایطی که به آن تعلق می گیرد بتواند به چرخه تولید بازگردند.

متین در پاسخ به این پرسش که در استان چه تعداد واحد تعطیل است گفت: ۸۹ واحد تعطیل است و ۹ واحد از این تعداد را در دستور کار قرار داریم تا احیا کنیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان افزود: در طول شش ماهه اول  سال توانستیم ۲۲ واحد را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی با بیان اینکه ۶ واحد تغییر مالکیت دادند و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند عنوان کرد: تولید در مجموع نه تنها در استان  بلکه در کشور رونق داشته است.

متین در پایان گفت: تولید به دلیل محدودیت های واردات بهتر شده است و محدودیت های واردات به این بخش کمک کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار