6. مهر 1398 - 21:23   |   کد مطلب: 23747
با وجود انکارهای پی در پی مدیران شهری در خصوص حذف کلمه شهید از تابلوی برخی معابر پایتخت در دوران فعلی، بالاخره امروز سخنگوی شورای شهر گفت شاید قصور از برخی قسمت‌های شهرداری تهران بوده است.

به گزارش شبنم ها، حدود یک ماه است که موضوع حذف کلمه شهید از تابلوی برخی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر تهران مطرح شده است.

ابتدا این موضوع در منطقه یک شهرداری تهران دیده شد و سپس موضوع به منطقه دوازده که یکی از شهید پرورترین مناطق تهران نیز به شمار می آید رسید.

شهردار منطقه یک ابتدا موضوع را تکذیب کرده و سپس آن را به گردن تابش نور خورشید و رنگ پریدگی واژه شهید نسبت داد اما در ادامه مسیر آن را به گردن برخی پیمانکاران انداخت.

در منطقه دوازده اما موضوع به شکل دیگری توجیه شده و عنوان شد که برخی از تابلوها از آن رو تغییر کرده است که در مکاتبه با بنیاد شهید مشخص شده است که اصلا اسامی قید شده شهید نبوده اند و هیچ پرونده‌ای از آنها در بنیاد شهید وجود ندارد.

خیلی زود این اتفاق در برخی مناطق دیگر شهر تهران نظیر منطقه 16 و 17 هم دیده شد که در هر کدام از این مناطق شهرداران موضوع را به شکلی توجیه کردند.

اما شهردار تهران بلافاصله دستورالعملی صادر کرده و از شهرداران و معاونین خود خواست تا گزارشی کامل از این موضوع به وی ارائه کنند و به طور ضمنی هم دستور عزل پیمانکاران را صادر کرد.

همزمان با این اتفاقات و حوادث و با توجه به هفته دفاع مقدس رهبر معظم انقلاب در پیامی به ضرورت تکریم و گرامیداشت نام شهدا تأکید کردند.

معظم له در پیام‌شان نوشتند:

بسم الله الرحمن الرحیم

هر روز که بر نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و افق‌های تازه آشکار می‌گردد و فراز و نشیب‌های این راه پر افتخار نمایان‌تر می‌شود، ارزش جانبازی شهیدان جلوه بیشتر می‌یابد. آنان با خون خود بنیان این سازه عظیم و پرشکوه را مستحکم کردند و نهال نو رسی را به درخت ستبر و ریشه داری تبدیل نمودند. میدان مجاهدت در عرصه‌های گوناگون همچنان گشوده است، و قله جهاد، شهادت است؛ فمنهم من قضى نحبه و منهم من ینتظر.

تکریم شهیدان، و تعظیم در برابر خانواده‌های صبور آنان، واجب بزرگ امروز و همیشه ماست.

والسلام علیکم و رحمة الله-سیدعلی خامنه ای

منبع: دانا

دیدگاه شما

آخرین اخبار