23. مهر 1398 - 19:13   |   کد مطلب: 23831
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از ثبت بیش از ۳ هزار کلنی زنبور عسل در استان در طرح سرشماری کلنی‌های زنبور عسل استان خبرداد.

به گزارش شبنم ها،

علیرضا قراگوزلو  مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: طرح سرشماری کلنی‌های زنبور عسل استان همدان تمدید شد و تا ۲۵ مهر ادامه خواهد یافت.

او گفت: طرح سرشماری کلنی‌های زنبور عسل استان همدان که از ۶ مهرماه آغاز شده و قرار بود تا ۱۹ مهر به پایان برسد به مدت ۶ روز دیگر تمدید شد و تا ۲۵ مهر ادامه خواهد یافت.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از زمان اجرای طرح تا ۲۲ مهرماه، ۲ هزار و ۱۸۳ نفر زنبوردار در این طرح ثبت نام کرده و تا این تاریخ ۳۳۳ هزار کلنی زنبور عسل نیز سرشماری شده است.

قراگزلو گفت: آمار‌های به دست آمده از سرشماری امسال حکایت از افزایش تعداد بهره برداران و کلنی‌های زنبور عسل و نیز افزایش در میزان تولید عسل استان همدان دارد.

او  عنوان کرد: براساس سرشماری صورت گرفته در سال گذشته استان همدان دارای ۲ هزار و ۱۶۶ بهره بردار و۲۶۷ هزار کلنی زنبور عسل بوده که ۲ هزار و ۸۵۰ تن عسل نیز تولید کرده اند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: بر اساس سرشماری امسال تا کنون ۲ هزار و ۱۸۳ بهره بردار و ۳۱۸ هزار و ۴۵۶ کلنی زنبور عسل با ظرفیت تولید ۳ هزار و ۷۸ تن عسل سرشماری شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار