23. مهر 1398 - 19:17   |   کد مطلب: 23832
مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان گفت: طرح منبت "گلریز" روستای اشترمل شهرستان تویسرکان برای ثبت جهانی به یونسکو معرفی شده است.

به گزارش شبنم ها،

 اسحاق ترکاشوند مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان بیان کرد: امسال، تویسرکان به عنوان شهر ملی منبت "گلریز" برگزیده شد و  روستای اشترمل این شهرستان از شاخصه‌ها و شرایط لازم برای ثبت جهانی نیز برخوردار است.

او گفت : داوران و کارشناسان معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی از کم و کیف تولید صنایع مبل و منبت روستای اشترمل دیدن کردند و پرونده مربوط به منبت این روستا برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان با اشاره به اینکه ثبت تویسرکان به عنوان شهر ملی منبت گلریز و تلاش برای ثبت جهانی منبت گلریز روستای اشترمل دو پرونده مجزا و مستقل هستند، تاکید کرد: شهرستان تویسرکان می‌تواند در قالب شهر ملی منبت و دهکده جهانی منبت از ردیف اعتبارات مالی خاص این بخش و حتی اعتبارات ملی نیز بهره‌مند شود.

ترکاشوند تاکید کرد: وزارت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی استان همدان و شهرستان تویسرکان از ایجاد فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی فروش صنایع مبل و منبت در شهرستان تویسرکان استقبال و حمایت می‌کنند.

او  افزود: آمادگی داریم تا با در اختیار گذاشتن زمین‌های مناسب پس از رایزنی‌های قانونی با اداره‌های منابع طبیعی، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و تخصیص تسهیلات ارزان قیمت با بهره شش درصد و سقف نامحدود از ایجاد فروشگاه‌های مبل و منبت در شهرستان تویسرکان حمایت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار