22. آبان 1398 - 15:34   |   کد مطلب: 23938
رئیس کل دادگستری همدان گفت: مجازات حبس برگرفته از تفکرات حقوقی غرب و حبس غیرضروری افراد، انحراف از امر قضاء است.

به گزارش شبنم ها،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری همدان روز چهارشنبه در نشستی که به منظور تشکیل و راه اندازی کمیته‌های معین ستاد تألیف قلوب در مساجد با محوریت ائمه جماعات مساجد برگزار شد گفت: در بسیاری موارد مجازات زندان نه تنها موجب اصلاح فرد نمی شود بلکه بستر ساز ورود آسیب جدی به خانواده‌های زندانیان است.

او اضافه کرد: علاوه بر این، اعمال حبس‌های بی مورد موجب دلسردی و بدبینی جوانان و خانواده‌های آنان به نظام می‌شود.

رئیس کل دادگستری همدان ادامه داد: اشاعه فرهنگ سازش به معنای مصالحه با اراذل و اوباش نیست و در موارد تعدی با افراد دشمن امنیت و اموال عمومی هیچگونه مسامحه و مدارایی صورت نمی‌گیرد.

عدالتخواه افزود: با گسترش فرهنگ سازش، همراهی ائمه جماعات مساجد و معاضدت افراد حقوقدان، بخش عمده‌ای از اختلافات مردم با یکدیگر به مصالحه تبدیل می‌شود.

او با بیان روایات و احادیثی از ائمه معصوم (ع) در خصوص ضرورت و جایگاه صلح و سازش در بین مسلمانان گفت: مصالحه ،مودت و اشاعه خوبی در فرهنگ دینی ، موجب کاهش منکرات و بدی در جامعه می‌شود.

ستاد مرکزی تألیف قلوب یکی از ابتکارات رئیس کل دادگستری استان همدان در زمینه اشاعه فرهنگ و صلح و سازش و مصالحه بین شهروندان است که با شعار «هر جماعت یک مرکز مصالحه» در حال اجرایی شدن در بین اقشار و اصناف مختلف شهری است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار