5. آذر 1398 - 14:44   |   کد مطلب: 23996
با شروع فصل سرما شیوع ویروس آنفولانزا بیش از هر زمان دیگری شدت می گیرد که رعایت نکات بهداشتی لازم و ضروری است.

به گزارش شبنم ها،

 منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به شیوع بیماری آنفولانزا در فصل سرما  بر پیشگیری و رعایت نکات ایمنی از سوی مردم تاکید کرد.

او با اشاره به رعایت نکات ایمنی از سوی افراد در مکان های عمومی گفت: برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا  افراد از حضور و قرار گرفتن در مکان های با تجمع بالا خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه افزود: خودداری از روبوسی، دست دادن  به ویژه با افرادی که علائم سرما خوردگی دارند به طور جدی از سوی افراد مورد توجه قرار گیرد.

کرمی  بیان کرد: رعایت فاصله حداقل یک متری با  افراد دارای علائم سرماخوردگی و آنفولانزا برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ضروری است.

او در ادامه افزود:  شاغلان، کارکنان و دانش آموزان در صورت بروز علائم سرما خوردگی حتما در منزل استراحت کامل و از حضور در مکان های پر تردد به طور جدی خودداری کنند تا خطر انتقال و ابتلا به دیگران کاهش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به تفاوت های سرما خوردگی و آنفولانزا بیان کرد: شروع تب ناگهانی،تنگی نفس و بروز علائم با شدت بالا از مهمترین علائم جدی ابتلا به آنفولانزا است.

کرمی در ادامه افزود: در برخی از افراد که دارای علائم سرما خوردگی هستند اگر خلط خونی و تنگی نفس بروز کند لازم است هر چه سریعتر و در اسرع وقت به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند چرا که احتمال ابتلا به آنفولانزا در این افراد بالا است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار