15. فروردين 1399 - 21:17   |   کد مطلب: 24254
تیمی از دانشمندان دانشگاه پیتسبرگ موفق به ساخت واکسنی شده‌اند که می‌تواند ویروس کرونا را تا یک سال خنثی کند.

به گزارش شبنم ها،

 تیمی از دانشمندان پنسیلوانیا موفق به ساخت واکسن بالقوه‌ای برای ویروس کرونا شده اند که می‌تواند تا یک سال این ویروس را در حالت خنثی نگه دارد.

آزمایش‌هایی اولیه این واکسن بر روی موش‌ها نشان داد که ایمن سازی آنتی‌بادی‌های تولید شده قادر به مقابله با بیماری ناشی از ویروس کروناست.

دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبرگ که واکسن را ایجاد کرده، اعلام کرده است این ماده از طریق یک لک انگشتی از سوزن‌های میکروسکوپی تزریق می‌شود.

آنتی بادی‌ها به‌ویژه در SARS-CoV-۲ با مقادیری که برای خنثی سازی ویروس کافی است ظرف دو هفته پس از تزریق تولید می‌شوند.

به گفته متخصصان این تیم، واکسن مذکور در زمان شیوع ویروس سارس و مرس هم بسیار مفید واقع شده است از این رو هر دو ویروس در حال حاضر تحت چتر کووید ۱۹ بوده و به منظور تهیه واکسن برای ویروس جدید مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

دکتر آندره گامبوتو، استادیار جراحی پیتسبرگ در این باره اظهار کرد: این دو ویروس که ارتباط نزدیکی با ویروس جدید دارند، ما از مطالعه آن‌ها در یافتیم که یک پروتئین خاص به نام پروتئین سنبله برای القای ایمنی در برابر ویروس مهم است. واکسن بالقوه برای افزایش قدرت بالقوه خود از یک طراحی پچ سوزنی به نام آرایه میکرونیدل استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: روسیه تست واکسن کرونا را آغاز کرد

او تشریح کرد: این آرایه یک تکه اندازه انگشتی از ۴۰۰ سوزن کوچک است که از شکر و پروتئین سنبله ساخته شده است. این دستگاه برای انتقال قطعات پروتئین سنبله به پوست طراحی شده است جایی که واکنش ایمنی قوی‌تر است.

هنگام آزمایش در موش‌ها، واکسن نمونه اولیه که محققان آن را PittCoVacc خوانده‌اند طی دو هفته آنچه را آن‌ها "افزایش آنتی بادی" علیه کرونا ویروس جدید نامیده‌اند، تولید کرد.

به اعتقاد محققان پیتسبرگ هنوز برای اظهارنظر درباره اینکه پاسخ ایمنی در برابر COVID-۱۹ تا چه مدت می‌تواند ادامه داشته باشد، زود است، اما در آزمایش‌هایی که با واکسن تجربی MERS بر روی موش‌ها انجام شده، سطح کافی آنتی بادی برای خنثی سازی ویروس برای حداقل یک سال تولید شده است.

به گفته آنها، در حال حاضر میزان آنتی بادی حیوانات واکسینه شده SARS-CoV-۲ روند مشابهی را دنبال می‌کند.

این تیم امیدوارند که در چند ماه آینده آزمایش کاندید واکسن بر روی افراد در آزمایشات بالینی را شروع کنند؛ با این حال دکتر پاول دوپرکس مدیر تحقیقات واکسن در دانشگاه پیتسبورگ معتقد است که احتمالاً حداقل تا یک سال واکسن در دسترس نخواهد بود. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کارآزمایی بالینی در سراسر جهان در حال جستجو برای درمان یا ساخت واکسن کرونا ویروس جدید هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار