20. فروردين 1399 - 9:38   |   کد مطلب: 24269
به دنبال گسترش شایعات مختلف در صفحات مجازی، فیسبوک تصمیم گرفت تا محدودیت بازنشر متن‌ها را بر روی برنامه‌ خود افزایش دهد.

به گزارش شبنم ها،در زمانی که گسترش شایعاتی مانند درمان ویروس کرونا و علل شیوع آن از طریق فناوری 5G و پخش کرد آن‌ها بسیار رونق پیدا کرده، شرکت‌ها و پلتفرم‌های بزرگ فناوری تلاش می‌کنند تا به هر نحوی که شده جلوی بیشتر شدن آن‌ها را بگیرند.

اخیرا شرکت فیسبوک اعلام داشت که برای برنامه‌ پیام‌رسان خود، یعنی واتس‌اپ محدودیت‌هایی از قبیل انتشار محتوای دروغین و کذب را ایجاد کرده و سعی دارد از این طریق از انتشار اطلاعات غلط جلوگیری کند.

جزئیات محدودیت‌های اعمال شده بر روی پیام‌رسان واتس‌اپ

برنامه واتس‌اپ در حال حاضر پیام‌هایی که به میزان زیادی از سوی کاربران به اشتراک گذاشته می‌شوند را با علامت دو کمانه در بالای آن‌ها مشخص می‌سازد تا کاربران بدانند این پیام از سوی یکی از نزدیکان و یا آشنایانشان به اشتراک گذاشته نشده است. حالا این برنامه دیگر امکان ارسال پیام‌ها بازنشر شده را غیرفعال می‌کند و تنها افراد نزدیک یک بار مطلبی را می‌توانند به اشتراک دوباره با فرد دیگری برسانند.

شرکت فیسبوک درباره نرم افزار خود در بلاگ رسمی نوشت:" ما میزان بسیار بزرگی از پیام‌های بازنشر شده را در امار برنامه یافتیم و در پی این عمل متوجه شدیم چنین امکانی در حال حاضر می‌تواند به گسترش شایعات شدت و قدرت دهد. ما باور داریم که بهتر است با محدود کردن برنامه‌های خود جلوی گسترش اطلاعت غلط را بگیریم و پیام‌رسان خود را تنها به یک نرم افزار ارتباطی بین افرادی که هم را می‌شناسند محدود کنیم".

 

شرکت مذکور همچنین اظهار داشت که آن‌ها با سازمان سلامت جهانی و ۲۰ مجموعه علمی پزشکی دیگر در ارتباط هستند تا مطمئن شوند اطلاعات درستی به دست کاربرانشان می‌رسد. این شرکت مدتی پیش، در انتهای ماه ژانویه تعداد بازنشر‌ها را از ۲۵۶ عدد به ۵ محدود کرد، اما حالا با بیشتر شدن میزان شایعات این شرکت تصمیم گرفته تا چنین قابلیتی را به کلی حذف کند. گفتنی است که دیگر شرکت‌های بزرگ مانند گوگل نیز تلاش دارند تا باری دیگر اقداماتی بر روی کنترل محتوای منتشر شده از سوی کاربران صورت دهند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار