13. خرداد 1399 - 9:38   |   کد مطلب: 24375
دو معلم اسدآبادی توانستند که در ایام کرونایی با طراحی نرم‌افزاری به نام “غولک” به دانش‎آموزان الفبا را آموزش دهند.

به گزارش شبنم ها،به نقل از عصر همدان؛ چند سالی می‌شود فضای مجازی وارد زندگی‌مان شده و مرداب‌وار کوچک و بزرگ، پیر و جوان و هر کس را به نوعی در خود کشیده است، در حالیکه عده ای غرق در این مرداب شده اند، کسانی هم با علم و آگاهی از معایب این فضا  بدور مانده و حتی برای دیگران هم تلاش ها کردند.

این روزها فضای مجازی بقدری با فضای حقیقی ادغام شده که تفکیک آن بسی دشوار است و به راستی که این فضا همچون چاقوی دو لبه است و بایستی طرز استفاده از آن را دانست تا در این راه ناهموار دچار فرسودگی نشد.

حال در میان فراز و نشیب ها و گُنگ ماندن در بین فضای حقیقی و مجازی همانطور که پیش‌تر گفتیم عده ای هم خود و هم دیگران را از این قهقرا با آموزش صحیح استفاده از فضای مجازی نجات دادند.

آقایان وصالی و عبدی دو معلم مبتکر و خلاقی که حرفه خود را تنها به تدریس درس و مشق در مقطع خاص محدود نکردند بلکه با بروز رسانی علم و دانش خود راه پیشرفتی برای خود و دانش آموزان شده اند.

غولک، نرم افزار آموزش الفبا 

همزمان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در اسفندماه، این دو معلم که در وندرآباد یکی از روستاهای اسدآباد تدریس می کنند، دست به ابتکار جدید زده ‌و با تولید نرم‌افزاری توانسته‌اند الفبا را به دانش‌آموزان در ایام کرونا آموزش دهند.

این دو معلم که به واسطه تولید این نرم‌افزار بازی آموزشی نامشان در مجازی به ثبت رسیده، نیازمند حمایت هستند تا شاهد ابتکارات زیادی از آنان باشیم‌.

یونس وصالی یکی از این معلمان مبتکر و خلاق در گفت‌گو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به اینکه اسم نرم افزار آموزش الفبا غولک است، اظهار کرد: این نرم افزار یکی از محبوب ترین بازی های آموزشی است که در ایام کرونایی در کافه بازار بارگذاری و قابل استفاده شد.

وی با بیان اینکه نرم افزار غولک نیاز به اینترنت ندارد و تنها دسترسی به گوشی کفایت می کند، گفت: این نرم افزار می‌تواند مورد استفاده دانش آموزانی که به هر دلیلی عضو شبکه شاد نیستند و اینترنت ندارند باشد.

۸ هزار کاربر از این نرم افزار استفاده می کنند

وصالی با بیان اینکه هم اکنون ۸ هزار کاربر از این نرم افزار استفاده می کنند، افزود: این نرم افزار فعلا برای پلتفرم اندروید عرضه شده اما طراحی پلتفرم های ویندوز و iOS به پایان رسیده و بزودی برای این ها عرضه می شوند.

وی با اشاره به اینکه این بازی آموزشی که با تلاش بنده و همکارم آقای عباس عبدی طراحی شده، افزود: دانش آموزان می توانند حروف الفبا، صدا کشی، بخش بخش کردن کلمات، صامت، مصوت و املا یاد بگیرند.

این معلم مخترع با بیان اینکه بازی به زبان قدرتمند سی شارپ طراحی شده و سرعت پردازش بالایی دارد، گفت: بازی گونه ای طراحی شده که نیازی به کمک معلم و اولیا نیست و دانش آموز در طول روند بازی با غول ها الفبا را یاد می‌گیرند.

حمایت های مالی و معنوی سازمان های دولتی بسیار زمان‌بر و محدود است

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش هنوز حمایتی از ما نداشته است، گفت: برای این نرم افزار حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه شده که هزینه های بازی آموزشی غولک را با هزینه شخصی خودمان متقبل شدیم.

وصالی تصریح کرد: حمایت های مالی و معنوی سازمان های دولتی  بسیار زمان‌بر و محدود است، مثلا” برای پروژه قبلی بعد از چندین ماه پیگیری یکی از ارگان های دولتی ۵ میلیون وام در دو قسط به ما پرداخت کردند، امیدواریم مسئولان به ما کمک کنند که بتوانیم محصولات استاندارد و با کیفیت را به دانش آموزان برسانیم.

وی با بیان اینکه با توجه به مجازی شدن آموزش ها، یک محتوای استاندارد و جذاب برای آموزش به دانش آموزان اول ابتدایی احساس می‌شد، عنوان کرد: دانش آموزان کلاس اول نیاز به تنوع و جذاب بیشتری (فیلم و ..) برای یادگیری هستند بنابراین ما بازی هوشمند و جذابی را برای دانش آموزان تهیه کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار