25. تير 1399 - 12:15   |   کد مطلب: 24456
از امروز پایگاه خبری آوای سیدجمال به لطف شهردار شهر اسدآباد به جمع مستأجران خانه به دوش اضافه شد تا شاید فشار ها و سیاسی کاری های مسئولان شهرستان بر قلم و صدای خبرنگاران اثرگذار باشد اما چه خوش گفت سید مرتضی آوینی که حلقوم ها را می‌توان برید اما فریادها را هرگز، فریادی که از حلقوم بریده برمی‌آید، جاودانه می‌ماند

به گزارش شبنم ها،پایگاه خبری آوای سیدجمال؛ تنها رسانه محلی مردمی، انقلابی با رویکرد مطالبه‌گرانه و دارای مجوز رسمی اسدآباد با ۷ سال سابقه فعالیت، بعداز فراز و نشیب‌های زیاد به لطف خداوند و همراهی مردم و مخاطبان هنوز پابرجاست اما به نظر می رسد بعد از انتقادات این رسانه به حیف و میل بیت المال در افتتاح نمایشی استخری که بعد از ۵ ماه تعمیرات اساسی در آن شروع شد با فشار های سیاسی از جوانب مختلف مجبور به ترک دفتر شهرداری در این شهر و خانه به دوش شدن این رسانه گردید.

این پایگاه خبری بعد از چند سال فعالیت، علی ‌رغم تعامل و بکار گیری ظرفیت‌های یک رسانه برای پوشش اخبار شهرداری در طول این چند سال، در آستانه روز خبرنگار از طرف علیرضا فعله گری شهردار فعلی اسدآباد، خانه به دوش شد.

اما دلیل این رفتار و مجبور به ترک کردن دفتر خبرنگار این رسانه هنوز هم برای خود خبرنگار مبهم و نامشخص است اما بر اساس قرائن موجود شاید بتوان گفت که دلیل اجبار به ترک دفتر شهرداری، انتقادات این رسانه مردمی از برخی مسئولان شهر است.

کوچاندن رسانه با فشار مسئولان بالادستی 

هرچند این رسانه در راستای حرمت میزبان و رسالت خبری خود نارسایی ها و مشکلات شهری را بسیار منصفانه روایت می کرد اما چیزی که مشخص است کوچاندن این رسانه آن هم در آستانه روز خبرنگار با فشار هایی از سوی مسئولان بالادستی صورت گرفتهشهردار است و دلیل آن هم احتمالا به انتشار مطلبی تحت عنوان “استخر شنای اسدآباد با چه نیتی افتتاح شد؟/ افتتاح نمایشی با حضور مسئول کشوری! بر می گردد که شاید برای بسیاری از مدیران نمایشی شهرستان گران آمده و در صدد مچ گیری و فشار بر خبرنگار هستند.

در حالیکه این رسانه در طول مدت فعالیت خود انتقاداتی را به عملکرد مدیران مختلف می کرد اما همواره با سعه صدر مسئولان رو برو می شد اما این بار به دلیل پرداختن به یک موضوع کشوری و مهم و مهمتر افشا کردن رفتار های پوپولیستی مسئولان در افتتاح استخر اسدآباد آن هم با حضور وزیر، عزم مدیران و مسئولان شهرستان را برای فشار بر خبرنگار جدی تر کرده است.

ما در این پایگاه خبری بنابر رسالتی که برعهده داریم، سال‌ها مطالبات به حق مردم را در حوزه رسانه دنبال کردیم و اخیرا” نیز به موضوع اجتماعی افتتاح نمایشی استخر ۲۶ساله شهرمان با عنوان “استخر شنای اسدآباد با چه نیتی افتتاح شد؟/ افتتاح نمایشی با حضور مسئول کشوری!” http://avayseyedjamal.ir/node/36201 ورود پیدا کردیم و گویا به مزاج مسئولان اجرایی و شهردار که به وی ارتباطی پیدا نمی‌کند، احتمالا” خوش نیامده و به تنها ابزار خود که همان اتاقک کوچ و محقر است متوسل شده و خواستار تخلیه رسانه از آن اتاقک شدند.

شهردار اسدآباد: به کار رسانه اعتقاد دارم و در راستای خدمت به جامعه آن ها را در کنار خود می‌بینم!

بارها از مسئولان شنیده ایم که خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند و انتقاد و مطالبه گری آنان یک رسالت است و صد البته آقای فعله گری در نشستی با حضور شوراها و خبرنگاران بر تعامل رسانه با شهرداری تأکید کرده و گفته بود که به کار رسانه اعتقاد دارد و در راستای خدمت به جامعه آن ها را در کنار خود می‌بیند، حال سؤال اینجاست که آیا این اعتقادی است که به آن اذعان دارید؟

آقای شهردار! اگر رسانه ای مطالبه گر باشد و انتقاد کند، باید مورد خشم و غضب مسئولان قرار گیرد و از حمایت و پشتیبانی بی نصیب بماند؟!

آقای شهردار رسانه ها همواره از جانب مسئولان در فشار بودند اما هیچگاه قلم و قدرت خود را به هیچ مسئول و مدیری نفروختند و قسم به همان قلم این رسانه در برابر حیف و میل های ادارات مختلف ایستاده و خواهد ایستاد.

فشار ها به دلیل انتقاد از افتتاح نمایشی استخر

ما در راستای پیگیری حق و حقوق مردم از مسئولان به جهت افتتاح نمایشی استخر برآن شدیم تا جویای این شویم که چرا یک پروژه دولتی که افتتاح شده، بدون استفاده تعمیر می شود ؟  که فشارها بر ما تحمیل شد و بارها مورد تهدید و توهین واقع شدیم.

و سؤالمان از مسئولان این  است که اگر رسانه ای مسائل و مشکلات مردم و خواسته های آنان را مطالبه کند، باید مورد بی مهری و عدم حمایت قرار گیرد؟

بی شک مردم شهادت می دهند که خبرنگار و مسئول این پایگاه خبری فعالیت خود را به صورت مطالبه مردمی و کارکرد انقلابی پیش برده و با تمامی ادارات در تعامل بوده و تلاش کرده که تلاش‌ها و زحمات مسئولین در کنار بیان دلسوزانه معایب و ‌نواقص دیده شود.

نمونه این حمایت ها برای خود آقای شهردار است که برای اینکه اعضای شورا با او هم همدل و همراه شوند، فردا روزی دوباره به فکر تغییر شهردار نشوند، تلاش‌ها و کارهای ریز و ‌درشت را منعکس کردیم و اینکه اگر امروز شهردار در بخش‌هایی فعالیتش دیده شده، کار رسانه است و بس!

حلقوم ها را می‌توان برید اما فریادها را هرگز

بدون شک کارکردهای آوای سیدجمال در موضوع اخیر ویروس کرونا و اطلاع رسانی‌های شفاف و مؤثر آن بر هیچ کس پوشیده نیست، در این بخش نیز بر اساس رسالت خود زحمات تلاش گران جهادی حوزه سلامت اعم از پرسنل فداکار علوم پزشکی و کارکنان شهرداری و بسیجیان عزیز و همه جهادگران این حوزه را منعکس کردیم، در زمان تعطیلی ادارات در محدودیت های کرونا، خطرات را به جان خریدیم و پیام مردم و مسئولین را منعکس کردیم و کف میدان ایستادیم تا مردم آسیب نبینند و از این مرحله سخت گذر کنیم.

علی ایحال رسانه ما همچنان پابرجا و برقرار است و خواهد بود و فشار ها، تهدید ها، توهین ها و … نمی تواند ما را از رسالت خود که همان اهداف و مطالبات مردم و انقلاب است بازدارد به تعبیر سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی: حلقوم ها را می‌توان برید اما فریادها را هرگز، فریادی که از حلقوم بریده برمی‌آید، جاودانه می‌ماند.

آقای شهردار ما جاودانه خواهیم ماند.

منبع: آوای سیدجمال

لیلانظری فرهودی

خبرنگار و مسئول پایگاه خبری آوای سیدجمال

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار