1. مهر 1399 - 16:09   |   کد مطلب: 24555
وزیر ارتباطات گفت: محاسبه اینترنت با نرخ آزاد بدون اطلاع مشترک خلاف قانون بوده و با اپراتور‌ها برخورد می‌شود.

به گزارش شبنم ها،محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه کمیسیون‌های امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود دستور رئیس جمهور، سیم کارت دانش آموزی رایگان در بین دانش آموزان توزیع نشده است، گفت: نه سیم کارت رایگان توزیع شد و نه آقای رئیس جمهور چنین دستوری را صادر کرده است.

وی افزود: یکی از نمایندگان مجلس خطاب به رئیس جمهور نامه‌ای را نوشته بود که در بحث عدالت آموزشی تسهیلاتی را در نظر بگیرید که رئیس جمهور این نامه را برای بررسی و اقدام لازم به وزارت ارتباطات ارجاع داد و این که ارجاع به معنای دستور اجرا نبود.

آذری جهرمی تصریح کرد: جمع بندی نهایی ما با وزارت آموزش و پرورش این بود که یک بسته سه ماهه رایگان به معلمان اعطا شود، ۶۸ هزار مدرسه به صورت رایگان به شبکه اینترنت متصل شوند و برای دانش آموزان بسته اختصاصی «شاد» در نظر بگیریم و در آخر «شاد» در شبکه رایگان شود که همه این اتفاق‌ها رخ داده است.

وی گفت: لزومی ندارد سیم‌کارت رایگان توزیع شود، چراکه همه سیم‌کارت‌های فعلی قابلیت تبدیل به سیم‌کارت کودک و اتصال به شبکه شاد را دارند.

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره مصرف غیر متعارف اینترنت بیان کرد: این بحث مهمی است که کاربران گاهی احساس می‌کنند که بسته‌های اینترنت آن‌ها زودتر از موعد تمام می‌شود و اینترنت آن‌ها با نرخ آزاد بدون اینکه مطلع شوند، اینترنت آن‌ها محاسبه می‌‎شود.

وی افزود: این مسئله جزو حقوق مصرف کنندگان است و ما موظف هستیم با اپراتور‌هایی که حقوق مصرف کننده را محترم نمی‌شمارند، برخورد کنیم.

وزیر ارتباطات گفت: سازمان تنظیم مقررات در این رابطه به اپراتور‌ها تذکر داده و اعلام کرده است که با این پدیده برخورد خواهد شد؛ اگر شهروندانی با این پدیده مواجه هستند که بسته آن‌ها تمام شده و اطلاع رسانی کافی صورت نگرفته و قبض‌های نجومی برای آن‌ها آمده است، با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند؛ قطعا با این پدیده برخورد جدی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی و دولت الکترونیک با تلاش بسیار زیرساخت‌های مهمی ایجاد شده است، گفت: برخی از نیازمندی‌های مردم و فرآیند‌های اداری مورد نیاز جامعه هم اکنون به صورت الکترونیکی در حال انجام است؛ البته بخشی از نیاز‌های جامعه هنوز الکترونیکی نشده که در صورت ایجاد، می‌تواند بهره‌وری ما را افزایش دهد.

آذری‌جهرمی با اشاره به مباحث مطرح شده در نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: در بحث اصلاح ساختار بودجه که اکنون در حال بررسی در مجلس و سازمان برنامه و بودجه است، چگونه می‌توان در این مورد از دولت الکترونیکی بهره‌وری داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری تاکید کرد: دولت الکترونیکی بدون اصلاح فرآیند‌ها میسر نخواهد بود، مسائل مختلف و آمار متفاوتی از پیشرفت دولت الکترونیک در این جلسه مطرح شد که پیشرفت ۲۰ رتبه در بحث جهانی و کاهش میزان مراجعات از جمله ایت آمارها بود؛ همچنین ماهانه ۱۰۰ میلیون استعلام در مراکز تبادل در حال انجام است که هر کدام از استعلامات مطابق یک مراجعه است.

وی افزود: در جلسه امروز ضعف‌ها و عدم همکاری برخی دستگاه‌ها بررسی و مقرر شد؛ ما هم به اتفاق مجلس نظارت بر فعالیت دستگاه‌ها در حوزه وظایف آن‌ها در بحث دولت الکترونیک را دنبال کرده و برخی مقررات موجود که مانع توسعه دولت الکترونیک هستند را در کمیته مشترک میان ما و کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بررسی و در برنامه هفتم توسعه مورد بازنگری قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار