23. مهر 1399 - 13:55   |   کد مطلب: 24599
«مدرسه و سلامت روان دانش‌آموز» به عنوان موضوع سند نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی انتخاب و با همت تمامی نمایندگان، این سند با کیفیت قابل قبولی تدوین شد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از فارس در بیانیه نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی آمده است: «هر آمدنی را رفتنی است و هر انتصابی را عزلی. خوشا به حال آنان که در طاعت خالق و در خدمت مخلوقند»(امیرالمؤمنین علی علیه السلام).

ما نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران، با یاری خداوند متعال در سال ۹۷ شروع به کار کردیم و اینک بعد از حدود دو سال تلاش برای خدمت به جامعه دانش‌آموزی و مطالبه برای احقاق حقوق آنها، نوبت رفتن ماست. در این دو سال، فرصت‌ها و تهدیدهای نظام آموزشی را بیش از پیش لمس کردیم. از درد محرومیت‌ها و مظلومیت ها گریستیم و با شادی موفقیت‌ها شاد شدیم. بر خود واجب دانستیم که صدای رسای دانش‌آموزان باشیم و با نقد صحیح؛ مطالبه‌گری و ارائه راهکار قدمی هرچند کوچک در جهت بهبود و اصلاح نظام تعلیم و تربیت جامعه بر داریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: با اکثریت آرای نمایندگان، «مدرسه و سلامت روان دانش‌آموز» به عنوان موضوع سند نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی انتخاب و با همت تمامی نمایندگان، این سند با کیفیت قابل قبولی تدوین شد.

 این دوره با صدور بیانیه گام دوم انقلاب قرین شد و نوجوانان دغدغه‌مند را بر آن داشت تا مضامین طلایی این بیانیه را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند و به تبیین آن در جامعه دانش‌آموزی کمک کنند. نهمین دوره مجلس، با تشکیل و تثبیت کارگروه گام دوم انقلاب جهت بررسی عمیق، پژوهش و استخراج راهکارهای عملی، به سهم خود قدمی کوچک جهت لبیک به کلام ولی امر برداشت.

 در این بیانیه افزوده است: فاصله میان متن سند تحول بنیادین تا حقیقت نظام آموزشی، فاصله میان حرف تا عمل و در یک کلام، فاصله میان بایدها تا واقعیت‌ها، ما را به ضرورت و اضطرار اصلاح و تحول واقف کرد. دوران نمایندگی به پایان می‌رسد اما جوانانی سرشار از شور و اشتیاق، با روحیه مطالبه‌گری و تحول‌خواهی وارد امور مختلف جامعه خواهند شد.

 مجلس دانش‌آموزی به عنوان نهاد رسمی فعالیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان ما را به باور این سخن حکیمانه رهبر انقلاب فرزانه که «هرجا جوانان ما خواستند و همت گماشتند، به هدف رسیدند و رسیدیم». در این مسیر، هر جا که احساس تکلیف کردیم و با هم متحد و یکصدا شدیم، به نتیجه رسیدیم.

امیدواریم نگاه متولیان امر، به فعالیت‌های دانش‌آموزی، فراتر از وسیله‌ای برای برچسب «دانش‌آموز محوری»شان باشد. دانش‌آموز صرفا مخاطب نظام آموزشی نیست بلکه می‌تواند کنشگر و اثرگذار باشد. در پایان از دانش‌آموزان عزیز ایران، فعالان تشکل‌های دانش‌آموزی، مسؤولینی که گوش‌شان برای شنیدن دغدغه‌های دانش‌آموزی باز و دست مساعدت‌شان همراه ما بود و همه افرادی که ما را در این مسیر همراهی کردند، صمیمانه سپاسگزاریم. به امید فردای آباد ایران به همت جوانان غیرتمند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار