25. آذر 1399 - 12:12   |   کد مطلب: 24649
اجرای طرح های همگانی با مشارکت نهادهای عمومی و انقلابی در مقاطع مختلف مشکلات کشور نشان داده است که می توان بسیاری از مشکلات در حوزه های مختلف را با همت جمعی و نیروهای داوطلب گره گشایی کرد.

به گزارش شبنم ها،در طی سالهای گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی بارها و بارها بسیج مستضعفین به عنوان یک نهاد عمومی و بدنه فعال ملت متشکل از جوانان غیور انقلابی توانسته اند با حضور خود در عرصه هایی که کشور به آن نیاز داشته است بار بسیاری از سختی را از دوش مردم بردارند و کمکی به رفع مسائل پیش آمده داشته باشند.

بیماری کرونا به عنوان یکی از رویدادهای تاسف بار در دهه های مختلف امروز غالب کشورهای جهان را در نوردیده و همه ملتها را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

میزان مرگ و میر بالا و شیوع سریع بیماری باعث شده است علاوه بر رنجهای جسمی، مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیز بصورت بسیار گسترده در جوامع انسانی شکل گیرد.

برای حل این مشکل نیز همچون همه مسائل پیش امده تاکنون همت نیروهای جهادی و مردمی داوطلب در بسیج مستضعفین و همراهی انان با شبکه خدوم بهداشت و درمان قطعا راه گشا خواهد بود.

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با سراسر کشور در شهرستانهای رزن و درگزین با هدف به صحنه آوردن نیروهای داوطلب بسیجی و جهادی و همراهی با شبکه بهداشت و درمان در جهت غربالگری موثر در حال اجرا است.

فرمانده سپاه شهرستان های رزن و درگزین در همین زمینه گفت: تلاش شده است با حضور نیروهای بسیجی در کنار ماموران بهداشت هر خانه به پایگاه سلامت تبدیل شود.

سرهنگ داود مهدوی تلاش در راستای ایجاد امید و انگیزه و تاکید بر دستورالعملهای بهداشتی را از دیگر نتایج این طرح برشمرد و افزود: آشنا کردن مردم با نکات مختص این بیماری یکی از مهمترین موارد در این طرح است.

همچنین مدیر مرکز بهداشت شهرستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: همچنین در این طرح اقشاری که از بیماری کرونا آسیب دیده اند نیز شناسایی و به نهادهای حمایتی معرفی می شوند.

حسن یعقوبی از کاهش ورودی ها به بیمارستان با اجرای این طرح خبر داد و گفت: با کاهش ورودی به بیمارستان، ما شاهد کاهش مرگ ومیر بیماران نیز خواهیم بود.

به گزارش عصر همدان، در این طرح همزمان با غربالگری با حضور بسیجیان و نیروهای بهداشت و درمان کمک های مومنانه نیز به خانواده های آسیب دیدگان صورت خواهد گرفت.

اجرای دقیق این طرح قطعا موجب کاهش سطح شیوع بیماری خواهد شد و بار دیگر تاثیر همت جهادی و همراهی نهادهای مختلف درکنار بسیج را برای پیشبرد اهداف نشان خواهد داد.حضور نیروهای جهادی و بسیجی در سخت ترین شرایط در کشور همواره نشان داده است اتکا به توان داخلی و بازگشت به مولفه های اساسی آرمانهای انقلاب در همه صحنه های همچون بلایا و مشکلات اینچنینی می تواند مسیری برای اصلاح همه امور باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار