8. بهمن 1399 - 13:55   |   کد مطلب: 24706
اطلاعات کاربران از قبیل شماره تلفن و شناسه کاربری کاربران فیسبوک در حال فروش توسط رباتی در فضای مجازی با قیمتی ناچیز است.

به گزارش شبنم ها،شخصی به پایگاه داده‌ای از شماره تلفن کاربران فیسبوک دست پیدا کرده و اکنون این داده‌ها را با استفاده از رباتی می‌فروشد. آلون گال، محقق امنیتی که این آسیب پذیری را پیدا کرده، می‌گوید شخصی که ربات را اداره می‌کند ادعا کرده که اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر را دارد. آلون فاش کرد که کاربران از بیش از ۱۰۰ کشور تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

 
خرید اطلاعات کاربران تنها با ۲۰ دلار

این ربات به کاربران اجازه می‌دهد شماره تلفن کاربر دیگری را در صورت داشتن شناسه فیسبوک آن شخص پیدا کنند و اگر کاربر شماره تلفن آن شخص را داشته باشد، می‌تواند شناسه فیسبوک را دریافت کند. با این حال، برای دسترسی به چنین اطلاعات حساسی، کاربر باید ۲۰ دلار به شخص پشت ربات پرداخت کند. ربات همچنین اطلاعات را به صورت عمده می‌فروشد و به ازای هر ۵۰۰۰ دلار شارژ، بات ۱۰ هزار اعتبار دریافت می‌کند.

گال گفت: "بسیار نگران کننده است که یک پایگاه داده با چنین ابعادی در جوامع جرایم اینترنتی به فروش می‌رسد، این به شدت به حریم خصوصی ما آسیب می‌رساند و مطمئنا برای ضرب و شتم و سایر اقدامات متقلبانه توسط بازیگران بد مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم است که فیس بوک به کاربران خود این تخلف را اطلاع دهد آن‌ها کمتر قربانی هک‌های مختلف و تلاش‌های مهندسی اجتماعی می‌شوند. "

اطلاعات قدیمی است ولی شماره‌ها نه!

در تصاویر منتشر شده مشاهده می‌شود که ربات از ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ فعال است، اما اطلاعات مربوط به کاربران از سال ۲۰۱۹ را در خود دارد. اگرچه می‌توان گفت که اطلاعات قدیمی است، اما افراد به ندرت شماره تلفن خود را تغییر می‌دهند مدت دو یا سه سال بنابراین این مشکل وجود دارد که شماره‌هایی که در معرض دید قرار دارند همچنان توسط بیشتر کاربران استفاده شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار