5. فروردين 1400 - 11:44   |   کد مطلب: 24784
بی‌بی‌سی فارسی به تازگی نظرات و اهداف خودش را در قالب «واکنش مخاطبان» منتشر می‌کند.

به گزارش شبنم ها،بی‌بی‌سی فارسی چند ماهی است که سعی می‌کند اهدافش را در قالب نظرات کاربران به خورد مخاطبان دهد.

در آخرین نمونه به بهانه نامگذاری شعار سال ۱۴۰۰ توسط رهبر معظم انقلاب سعی کرد تا نظر خودش را در قالب نظر مخاطبان جلوه دهد.

در جدیدترین اقدام، این رسانه سلطنتی پس از سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب و نامگذاری شعار سال ۱۴۰۰، نظر خودش را در قالب واکنش یک مخاطب منتشر کرد؛ کاربری که نه مشخص است چه کسی است و در چه شبکه اجتماعی نظر داده است.

البته کاربران واقعی زیر همان پست جواب کوبنده‌ای به هجمه BBC فارسی دادند.
 

در آخرین روز‌های سال ۱۳۹۹ نیز این رسانه ضدانقلاب، عبای ساخت ایتالیای حسن روحانی را بهانه کرد تا به وسیله آن ساده زیستی رهبر انقلاب را زیر سوال ببرد. این بار هم BBC فارسی در قالب نظر یک مخاطبی که مشخص نبود کی و کجا نظر داده، خودروی تشریفات اجلاس سران غیرمتعهد‌ها را که رهبر انقلاب را به محل اجلاس رسانده بود، تجمل‌گرایی مقام معظم رهبری معرفی کرد.

اما این بار هم انتشار تصاویر ساده زیستی رهبر انقلاب و خانواده ایشان که دوست و دشمن بر آن صحه می‌گذارند، پاسخی به مکر انگلیسی‌ها بود.

بی‌بی‌سی فارسی در زمان سفر نخست وزیر عراق به ایران هم از این ترفند استفاده کرد. این رسانه انگلیسی در آن زمان با انتشار تصاویری مدعی شد که دیدار الکاظمی با رهبر انقلاب در اتاقی غیرمعمول (اتاقی «نامرتب» که نوری از بیرون ندارد، پر از پروژکتور و چراغ‌های نورپرداز و دوربین و کولر گازی و تهویه هواست) برگزار شده است.

اما رسانه‌ها همان زمان تصاویر دیدار‌های که مسئولان با رهبر انقلاب در همین اتاق برگزار کرده بودند را بازنشر دادند تا نشان دهند که غیرمعمول بودن این اتاق تنها هجمه بی‌بی‌سی برای حاشیه‌سازی پیرامون این سفر است.

در زمان فوت امیر کویت هم بی‌بی‌سی فارسی هدفش را در قالب واکنش مخاطبان منتشر کرد. او سعی کرد مزار امیر فقید کویت (که به رسم اعراب بدون سنگ مزار است) را با امام خمینی (ره) مقایسه کند تا از این طریق هجمه‌ای به حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی وارد کند.

 

 

اما در همان زمان کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر قصر امیر کویت با اتاق ساده امام خمینی (ره) در جماران، نقشه بی‌بی‌سی را برملا کردند. 

منبع: فارس

دیدگاه شما

آخرین اخبار