6. بهمن 1400 - 8:27   |   کد مطلب: 24927
پخش کلیپ و شبهه در فضای مجازی
بیکارترین نهاد حکومت مجلس خبرگان رهبری است؟!
این روزها شبهه ای در قالب فیلم در فضای مجازی در خصوص مجلس خبرگان رهبری منتشر شده است . متن شبهه و پاسخ را ببینید

به گزارش شبنم ها، شبهه مطرح شده در خصوص مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر است

 متن شبهه:

(فیلم شبکه های اجتماعی)
بیکارترین نهاد حکومت مجلس خبرگان رهبری است برا نمونه دبیرخانه مجلس روزی ۲۰ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان می گیره ۷تا آخوند عضوش هستن؛ هر کدوم هر روز نفری ۳ میلیون تومان می‌گیرند روزی ۳ میلیون تومان
آخه نامسلمون ببینید چه بلایی این حکومت ایدئولوژیک سلطه طلب جمهوری اسلامی سر این مملکت ۸۰ میلیونی و این کشور بزرگ آورده
مثال اگر بساطت طلبه های خارجی که جمهوری اسلامی داره بهشون پول میده اگر این بساط جمع بشه جمع بشه روزی  ۸۳۵ میلیون تومان می‌ره تو جیب ملت روزی ۸۳۵میلیون تومن
 جامعه المصطفی
دولت ۳۰۵ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان بودجه برای جامعه المصطفی در سال ۹۷ اختصاص داده ۳۰۵ میلیارد تومان یعنی روز ۸۳۵ میلیون تومان دقیقه ۵۸۰ هزار تومان، دقیقه ۵۸۰ هزار تومان

 پاسخ شبهه:

1 این حق همه ملّت ایران است که بدانند نهادهای مختلف، بودجه ای که میگیرند را در چه کارهایی صرف می کنند؟
هر نهادی شرح وظایفی دارد. آیا در قبال این بودجه ها، به همه وظایف خود به درستی عمل می کنند؟
آیا همه نهادهای جمهوری اسلامی، وجودشان قابل توجیه است یا نه؟
شفافیت و پاسخگویی مسئولان، حق مردم است.

2 اما... در مورد این ویدئو: ابتدا باید از آقای فلاحتی پرسید شما سالی، ماهی، روزی و ساعتی چند از بودجه دولت آمریکا (اموال ملّت آمریکا) میگیری تا علیه ایران و جمهوری اسلامی ایران، دروغ و مغالطه و سیاه نمایی کنی؟ چند میگیری که از آن سر دنیا برای ملّت ایران اشک تمساح میریزی؟ تو به همکار زن خودت رحم نکردی، حالا دلسوز مردمی شدی که از سال 58 آنها را رها کردی و رفتی؟!

3می گوید نهاد رهبری مال خامنه ای است در حالی که متعلق به شخص آقای خامنه ای که نیست، بلکه یک نهاد رسمی و قانونی با سازمان و تشکیلات مستقل است.

4 می گوید آخوندی که نماینده ولی فقیه در سپاه است ساعتی 10 میلیون میگیرد. در صورتی که نمایندگی ولی فقیه هم یک نهاد با تشکیلات وسیع است نه یک آخوند.

5می گوید دبیرخانه مجلس خبرگان 7 آخوند هستند که روزی 3 میلیون می گیرند؟! دبیرخانه هم یک مجموعه بزرگ با ده ها کارمند و کارشناس و محقق است نه فقط هفت آخوند بیکار.

6می گوید جامعه المصطفی یک نهاد زائد و اضافی است و باید حذف شود. طلبه های خارجی نباید بیایند ایران درس بخوانند.
آقای فلاحتی، شما که رفتید در هند و لیسانس علوم سیاسی گرفته اید، کسی به شما گفت چرا رفتی و از اموال ملت هند خوردی؟!

چطور وقتی یک نفر در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی بورسیه می گیرد، هیچ اشکالی ندارد. حال اگر یکی از همین اروپا یا آمریکا برای تحصیل به ایران بیاید، می شود کار زائد و اضافی؟ می شود خوردن اموال ملّت؟!

این باید باعث افتخار باشد که ما از سرتاسر جهان، جوانانی را به کشور خودمان می آوریم، زبان فارسی به آنها یاد می دهیم و آنها را با علوم ایرانی اسلامی آشنا می کنیم.

 ناگفته نماند که در مطالب گذشته، گفته ایم که هزینه های جاری دانشجویان المصطفی، تماماً از وجوهات شرعیه و موقوفات تأمین می شود نه بودجه دولتی.

دیدگاه شما

آخرین اخبار