11. بهمن 1400 - 7:37   |   کد مطلب: 24949
به گزارش شبنم ها، خلاصه و نکات مهم بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با تولیدکنندگان به شرح زیر است

به گزارش شبنم ها، خلاصه و نکات مهم بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با تولیدکنندگان به شرح زیر است
رهبر انقلاب:

اگر در این سال‌ها دولت همراهی بیشتری می‌کرد، وضع‌مان بهتر بود

هدف دشمنان فروپاشی اقتصاد ایران بود. البته فروپاشی اقتصاد یک مقدمه بود، برای اینکه با نابودکردن اقتصاد ایران مردم را در مقابل نظام قرار بدهند و مقاصد سیاسی خباثت‌آمیز خودشان را از این طریق عمل کنند.

سنگر تولید و اقتصاد کشور بحمدالله زنده است، پابرجاست. آن لشکری که در مقابل دشمن ایستاد شماها بودید، افسران این دفاع مقدس کارآفرینان و مدیران شایسته‌ اقتصادی بودند، رزمندگانش هم کارگران بودند. کارگران، رزمندگان بااخلاص و باصفای این میدان بودند. همه‌ فعالان اقتصادی در این افتخار شریک‌اند؛ افتخار حفظ اقتصاد کشور.

به نظر من اگر در این سال‌ها مسئولان دولتی همراهی بیشتری می‌کردند، رعایت بیشتری می‌کردند ما افتخارات بیشتری به‌دست می‌آوردیم و وضع‌مان از اینی که امروز هست قطعاً بهتر بود.

مردم از کیفیت خودرو ناراضی‌اند و درست هم می‌گویند

در برخی از محصولات داخلی به کیفیت توجه نمی‌شود؛ این خیلی بد است. این همه‌ حمایت در طول این سال‌ها از صنعت خودرو شده، خب کیفیت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند، درست هم می‌گویند، حق با مردم است، یعنی اعتراض مردم بجاست. این صنعت نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند.

آمارهای اقتصادی دهه‌ ۹۰ خرسند‌کننده نیست

آمار مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی، تشکیل سرمایه در کشور، تورم، رشد نقدینگی، خرسند‌کننده نیست. اگر مسئولان می‌توانستند وضعیت را در جهت این آمارها به‌شکل بهتری هدایت کنند، یقیناً وضع اقتصاد کشور امروز خیلی بهتر بود.

بنگاه‌هایی داریم که منتظر رفع تحریم نماندند. اقتصاد کشور و فعالیت‌های اقتصادی کشور را شرطی نکنید و متوقف بر فلان قضیه‌ای که در اختیار ما نیست نکنید. همّت‌مان را برای رفع نیاز خودمان به کار ببندیم.

دو کار ویژه‌ای که رهبر انقلاب برای مسئولان اقتصادی کشور مشخص کردند؛ تهیه نقشه راهبردی صنعت، مدیریت و هدایت متمرکز

یکی از مهمترین فوائد این جلسه این است که مسئولین کشور از زبان فعالان اقتصادی، مشکلات و موانع راه را بدون واسطه بشنوند‌.

 دو کار اصلی بر عهده‌ی مسئولین است: اول، مسئله‌ی ایجاد یک نقشه‌ی راهبردی برای مجموع صنعت کشور و به خصوص بعضی از صنایع؛ دوم، مدیریت متمرکز، مدیریت و هدایت.

 من با دخالت مسئولین دولت و دستگاههای دولتی در فعالیتهای اقتصادی موافق نیستم، اما با هدایت، نظارت و کمکشان موافقم. این کار باید حتماً انجام بگیرد. ۱۴۰۰/۱۱/۱۰

دیدگاه شما

آخرین اخبار