1. مرداد 1401 - 6:35   |   کد مطلب: 25088

به گزارش شبنم ها،گشت ارشاد یا همان طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، با هدف صیانت از امنیت اخلاقی، اجتماعی شکل گرفت اما از همان بدو شکل‌گیری مورد هجمه شدید مخالفین قرار گرفت.

دو عامل اصلی در تخریب گشت ارشاد عبارتند از؛

 دشمن مغرض آگاه که در داخل کشور و خارج از آن با اَشکال مختلف، از جمله ساخت فیلم و تبلیغات سوء و بزرگنمایی به تخریب آن پرداخت.

 دوست ناآگاه و جاهل که خودش دو قِسم می‌شود.

یکی جوانانی که گاهی از روی جهل و عدم آگاهی از اهداف شوم دشمن، تحت تاثیر تبلیغات او و با بازی در زمینی که او آماده کرده کاملا ناآگاهانه به مقابله با گشت ارشاد برمی‌خیزند.

و دیگر، برخوردهای نابخردانه برخی محدود از ماموران گشت که به جای کار اقناعی و هوشمندانه، با برخورد چکشی، به اهداف دشمن در تخریب این طرح مفید کمک می‌کنند.

اما واقعیت امر این است که در مباحث اجتماعی بخصوص حجاب، حدّ یقف وجود ندارد و اگر سر سوزنی کوتاهی شود، تا برهنگی کامل پیش خواهد رفت، چنانکه در کشورهای غربی و حتی کشورهای به ظاهر مسلمان مانند ترکیه این امر کاملا مشهود است.

گشت ارشاد برای صیانت از قانون و دفاع از حقوق شهروندی در چهارچوب اسلام شکل گرفته است تا مانع از قانون‌شکنی متجاهرین و عامدین شود و اگر کسی بگوید حفظ امنیت اجتماعی، بدون قوه قهریه نیز ممکن است، سخت در اشتباه است.

البته بدون تردید، صیانت از امنیت اجتماعی ملزوماتی دارد که باید مدّنظر باشد؛

اول اینکه
 کسانی که بناست از قوه قهریه استفاده کنند باید جمیع جوانب را در نظر بگیرند، که مهمترین آن تشخیص عامد آگاه از جاهل به مسئله است چرا که با این دو گروه نباید به یک شکل برخورد کرد. لذا مجریان این طرح باید کاملا توجیه شوند.

نکته دوم
 انجام کار اقناعی و تبلیغات مناسب برای دفاع از ضرورت وجود گشت ارشاد و بیان منافع آن است. صدا و سیما و فضای مجازی نقش بسیار مهمی در این امر دارند. باید به گونه‌ای کار کرد که در جنگ روایتها، روایت و تبلیغات دشمن کم‌اثر و بلکه بی‌اثر شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار