11. مرداد 1401 - 12:53   |   کد مطلب: 25101
روزنامه جمهوری اسلامی که پس از هشت سال سکوت به‌تازگی فعال‌شده و مورد استقبال محافل خاص در خارج از کشور است؛ در سرمقاله خود با عنوان «امربه‌معروف و نهی از منکر در اسارت بازی‌های سیاسی» نوشته است:

به گزارش شبنم ها،روزنامه جمهوری اسلامی که پس از هشت سال سکوت به‌تازگی فعال‌شده و مورد استقبال محافل خاص در خارج از کشور است؛ در سرمقاله خود با عنوان «امربه‌معروف و نهی از منکر در اسارت بازی‌های سیاسی» نوشته است:

اختلاف‌نظرهایی که این روزها درزمینهٔ ابعاد مختلف امربه‌معروف و نهی از منکر وجود دارد و در رسانه‌ها به‌ویژه فضای مجازی منعکس می‌شود، نه‌تنها مشکلی از جامعه حل نمی‌کند بلکه به میزان قابل‌توجهی بر مشکلات می‌افزاید. علت اینست که اکثر این اظهارنظرها آبشخور سیاسی دارند و باهدف از میدان خارج ساختن رقیب و حریف مطرح می‌شوند. راه چاره این است که اولاً امربه‌معروف و نهی از منکر از اسارت سیاست‌بازی‌ها نجات داده شود و ثانیاً افراد جامع‌نگری جایگزین متولیان کنونی نهاد امربه‌معروف و نهی از منکر شوند. راه بهتری هم البته وجود دارد و آن این است که عملکرد دولتمردان، عادلانه و صادقانه باشد تا کارنامه حکمرانان، مشوق عملی مردم برای گردن نهادن به احکام الهی و قوانین گردد. اگر به این نقطه برسیم، جامعه ما سرتاپا به یک‌نهاد امربه‌معروف و نهی از منکر تبدیل خواهد شد.

برخلاف نظر زعمای این روزنامه مقوله امربه‌معروف در فقه اسلامی در جامعه اسلامی نیاز به‌نظام سازی دارد، ازاین‌رو امری کاملاً سیاسی بوده و مسئله قیام امام حسین (ع) نیز برخورد با عمق سیاسی یک جامعه فاسد است، ازاین‌رو تقلیل امربه‌معروف به مسئله شخصی به معنای سکولاریزه کردن جامعه اسلامی است. تمکین به دین فردی و اسلام لیبرال از دهه هفتاد به این‌سو در لایه‌هایی از چپ سنتی هویدا بود، مسئول روزنامه جمهوری اسلامی ازجمله افرادی بود که آن روزها سعی داشت خط خودش را از این فاجعه فکری دور نگه‌دارد، به نظر می‌رسد حب دنیا و ماندن در قدرت آن‌چنان شیرین باشد که برخی سکولاریسم زبیری را به عدالت علوی ترجیح داده و از مبانی خط امام (ره) عبور کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار