27. مهر 1401 - 9:34   |   کد مطلب: 25133

به گزارش شبنم ها، ایرنا نوشت : آیت‌الله جوادی‌آملی مفسّر شهیر قرآن کریم و از مراجع عظام تقلید در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب که به مناسبت میلاد پیامبر اعظم و امام صادق علیهم السلام در بیت ایشان برگزار شد، طی سخنانی با تاکید بر لزوم پاسخگویی به شبهات گفته است:

"حوزویان باید نسبت به پاسخ به شبهات غرب اهتمام ورزند و توانایی پاسخ به شبهات جامعه را داشته باشند. اندلس سابق بزرگانی از فقه و علوم اسلامی داشت اما چیزی که دین را از اندلس گرفت جنگهای صلیبی نبود بلکه شبهات فکری بود. لذا نباید نسبت به شبهات مطرح در جامعه بی تفاوت بود و باید آنها را به وسیله روایاتی که مفسر قرآن هستند جواب داد."

مسئله اندلسیزه کردن ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران پیش از این در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

این هشدار راهبردی که ابواب و شعوب مختلفی دارد؛ بایستی در تمام حیطه‌های مفهومی خود مورد اقتراح کارشناسان و صاحبنظران قرار گیرد و البته در مقابل تمامی یمین و یسار این لشکر تا دندان مسلح؛ استفاده از سلاح کارآمد "جهاد تبیین" لازم است.

آنچه که علامه جوادی‌آملی در بحث پاسخ به شبهات خواستار شده‌اند نیز رویه‌ای دیگر از مفهوم جهاد تبیین است که خواص جامعه بویژه طلاب و حوزویان باید به آن توجه داشته باشند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار