1. آبان 1401 - 13:21   |   کد مطلب: 25134
مهمترین اخبار سی ام مهرماه 1401 به شرح زیر است

به گزارش شبنم ها، اخبار مهم شنبه سی ام مهر ماه بدین شرح است

قطعا به دنبال توافق هستیم
وزیر خارجه در دیدار با با ایرانیان مقیم ارمنستان: به نقطه خوبی در مذاکرات برای رسیدن به توافق رسیدیم. پیام‌های ما با طرف آمریکایی در نیویورک با سرعت بیشتری رد و بدل شد. ما با طرف آمریکایی توافق کردیم زندانی‌ها را تبادل کنیم. ما به نشانه حسن نیت یک زندانی که جرم آن جاسوسی بود به طور یک جانبه و برای اثبات چندباره حسن نیت‌مان آزاد کردیم.

آلمان سطح هشدار سفر به ايران را بالا برد
وزارت امور خارجه آلمان از شهروندان این کشور خواست به دلیل آنچه كه خطر واقعی دستگیری خودسرانه و محکوم شدن به حبس طولانی به خصوص برای شهروندان دو تابعیتی خوانده، از سفر به ایران خودداری کنند. ماه پیش دولت آلمان به اتباع خود توصیه کرده بود که از سفر به ایران خودداری کنند و اکنون سطح هشدار برای چنین سفری را افزایش داده است./ رصد

تجاوز دو پلیس یونانی به دختر ۱۹ ساله
 منابع خبری روز جمعه از تجمع گسترده ی مردم در آتن پایتخت یونان خبر می دهند. گفته می شود دلیل این اعتراضات تجاوز دو پلیس به دختر ۱۹ ساله بوده است/اخبار جبهه مقاومت

فوت ناگهانی دانش آموز کرجی
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز: ساعت 7:30 صبح امروز طی تماس با این مرکز مبنی بر درخواست امداد و کمک درمانی همکاران اورژانس به مدرسه سوم شعبان اعزام شدند. باتوجه به اینکه مریض بدحال بود بعد از معاینه اولیه احیا شروع و در حین احیا به بیمارستان شهید مدنی منتقل می‌شود. متاسفانه عملیات احیا بر روی بیمار موثر واقع نشده و بیمار فوت می‌کند.جزئیات پزشکی فوت این دانش آموز کرجی که در مقطع متوسطه اول تحصیل می‌کرده در دست بررسی است.

ایران در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی باقی ماند
«گروه ویژه اقدام مالی» ایران را در فهرست سیاه خود نگه داشت. در ادامه آمده است که ایران تا زمان تکمیل طرح «برنامه اقدام» در فهرست سیاه پول‌شویی باقی خواهد ماند.بر اساس تصمیم این گروه، میانمار در کنار کره‌شمالی و ایران در فهرست سیاه پول‌شویی قرار گرفته و پاکستان و نیکاراگوئه از فهرست خاکستری خارج شده‌اند./ایلنا

یک روزنامه: حکومت نیازمند تغییر زمین بازی است
روزنامه ابتکار نوشت: حکومت نیازمند تغییر زمین بازی است. یکی از مختصات تغییرزمین بازی اعلان آشتی ملی و رفع محدودیت از شخصیت‌های تاثیرگذار و برگرداندن آنها به مدار جمهوری اسلامی است.دیگر اینکه تا اطلاع ثانوی اجازه اظهارنظر را به غضنفرها ندهد، سوم بخشی از مطالبات تغییر‌طلبان از طریق تریبون تلویزیون توسط چهره‌ای باورپذیر مطرح گردد، چهارم اصلاح بخشی از سیاست‌هایی که همچون موریانه روان مردم را پریشان کرده است.

امام جمعه اردبیل: باید اجازه داد مردم حرف‌شان را بزنند
آیت الله سید حسن عاملی، عضو مجلس خبرگان رهبری: با گفتگو خیلی از مشکلات حل می‌شود ما باید به‌طرف بلوغ سیاسی برویم و همدیگر را کریمانه تحمل کنیم نباید از همدیگر عصبانی شویم باید اجازه داد مردم حرف‌شان را بزنند و در مسیر گفتگو، تحمل و برخورد کریمانه در جامعه ترویج پیدا کند.

واتس‌اپ و اینستاگرام رفع فیلتر نخواهد شد
بهروز محبی، نماینده سبزوار: من اطلاعات دقیقی دارم که بسیاری از سلبریتی‌ها، پس از ناآرامی‌هایی که شکل گرفت، تحت فشار بودند که با معترضین همراه شوند و گاهی حتی به مطلبی هم که می‌گفتند، اعتقادی نداشتند.

کی‌روش: به مسائلِ حواس‌‌پرت‌کن توجهی نداریم
ما مسائل بسیار بزرگی داریم که تمرکزمان روی آن‌هاست؛ مثل بازی با انگلیس. اگر من طرف کمپین‌های حذف ایران از جام جهانی بودم، می‌دانستم چه جوابی به آن‌ها بدهم. می‌دانم اکثریت مردم ایران هم چه جوابی به این‌گونه صحبت‌ها می‌دهند. ایرانی‌ها قلباً علاقه دارند تا ایران در جام جهانی بازی کند.

کشف ۱۱۳ کلاشینکف و کلت کمری در سیستان و بلوچستان
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان: با انهدام ۱۳ باند قاچاق و مهمات سلاح‌های جنگی در شهر‌های زابل، زاهدان و خاش، ۲۷ نفر بازداشت شدند.

آمریکا گاز را ۴ برابر گرانتر به اروپا می‌فروشد
رئیس جمهور فرانسه آمریکا را به اتخاذ معیارهای دوگانه در زمینه بهای گاز صادراتی به اروپا متهم کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار