5. مهر 1402 - 9:19   |   کد مطلب: 25232
امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه دشمن توهم دارد که می‌تواند با جنگ ترکیبی، خلل زیادی در نظم جمهوری اسلامی ایجاد کند گفت: با جهاد در مقابل دشمن نه تنها او به هدف خود نمی‌رسد بلکه از دل آن، انسان‌های بزرگی رشد می‌کنند.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان در گفتگو با خبرنگار شبنم‌ها با بیان اینکه فرهنگ جهاد و مقابله با دشمنان خدا و اسلام یکی از اصول دین مبین اسلام است گفت: این فرهنگ در روحیه شیعیان مخصوصا ما ایرانی‌ها که غیرت خاصی در وجودمان است وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در لحظاتی که ایجاد می‌کند در مقابل دشمن قرار می‌گیریم افزود: جنگ تحمیلی یکی از هجمه‌هایی بود که بر ملت غیور ایران اسلامی وارد شد و مردم بنابر وظیفه خود جهاد کردند و در میدان مبارزه حاضر شدند.

 

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه جهاد، همیشه در میدان مبارزه نیست خاطرنشان کرد: گاهی اوقات باید جهاد در فرهنگی باشد و با توجه به جنگ نرمی که با آن مواجه هستیم و دشمن علیه ما راه انداخته با این نوع جهاد بیشتر روبه رو هستیم.

 

او ادامه داد: جهاد اقتصادی نیز با توجه به شرایط روز الزامی است؛ گاهی جهاد در میدان جنگ و گاهی جهاد در برابر همه این هجمه ها باهم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیر جنگ ترکیبی را برای ما داشتند مورد نظر است.

 

آیت الله فاضلیان با بیان اینکه مهمترین دستاورد این جنگ‌ها برای مردم و جهادگران رسیدن به روحیه بالا و اعتماد به نفس است تصریح کرد: دفاع از حقانیت اسلام، تشیع و تمامتی ارضی نتیجه همه جهاد‌ها است.

 

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه در دل این هجمه‌های دشمن است که ظرفیت‌های زیادی ایجاد می‌شود گفت: از دل این، انسان‌های بزرگی رشد می‌کنند و آیات قرآن نیز انسان‌ها را در حوزه شهادت و جهاد تکریم و تمجید می‌کند.

 

او در خصوص جنگ ترکیبی عنوان کرد: دشمن توهم دارد که می‌تواند با جنگ ترکیبی، خلل زیادی در نظم جمهوری اسلامی ایجاد کند که البته گاهی هم مارا به زحمت می‌اندازد اما به نتیجه‌ی نهایی خود نمی‌رسد.

 

آیت الله فاضلیان با بیان اینکه جنگ ترکیبی هوشیاری بیشتری می طلبد افزود: مسئولین باید در حوزه‌های مختلف که هجمه و فشار بیشتری وارد می‌شود و مردم تخت فشار قرار می‌گیرند جهادی اقدام کنند تا موانع رفع شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار