18. آذر 1402 - 10:23   |   کد مطلب: 25322
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان:
آسیب‌شناسی علمی متناسب با فریضه امر به معروف شکل گیرد
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان از بهره‌مندی از ظرفیت اساتید همدان در احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: باید آسیب‌شناسی و نکته‌سنجی علمی متناسب با فریضه امر به معروف و نهی از منکر شکل گیرد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، میثم صابریون در نشستی با اساتید دانشگاه‌های همدان که با حضور وحید یادگاری؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، مهدی فرجی پاک؛ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، احمد رضوانی فرد؛ عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا در ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد به تشریح اصل هشتم قانون اساسی و قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر پرداخت.

 

وی اظهار کرد: ستاد به دنبال این است که از نفوذ کلام اساتید در احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر استفاده کند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به اینکه هر اقدامی علمی اثرگذار خواهد بود، افزود: اقدام علمی، آسیب‌شناسی و نکته‌سنجی علمی باید متناسب با فریضه امر به معروف و نهی از منکر شکل گیرد.

 

وی تصریح کرد: اساتید اثرگذار و علاقمند به اجرای فریضتین در جامعه به ستاد معرفی و در بخش‌های آموزشی، پژوهشی، مطالبه‌گری و اطلاع‌رسانی همکاری داشته باشند.

 

صابریون با تاکید بر اینکه مشکلات جامعه ماحصل دوری از فریضه امر به معروف و نهی از منکر است بیان کرد: برگزاری نشست‌های تبیینی و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها با موضوع امر به معروف و نهی از منکر لازم و ضروری است‌.

 

وی عنوان کرد: چگونگی اختصاص پایان‌نامه‌ها به موضوع امر به معروف ونهی از منکر در دانشگاه‌ها آموزش داده شود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز با اشاره به اینکه مشکل امروز جامعه عدم اجرای قانون است گفت: استفاده از ظرفیت‌های بسیج و تشکل‌های فعال در دانشگاه‌ها برای احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر مناسب است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی نیز به ارائه راهکارهای انجام فریضتین پرداخت و تصریح کرد: تذکر مستمر و پیاپی باعث می‌شود معروفات و منکرات در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست به استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در احیای انر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

پایان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار