28. آذر 1402 - 10:27   |   کد مطلب: 25337
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در تأمین داروی وارفارین هیچ مشکلی در استان نداریم.

به گزارش شبنم ها، دکتر قدرت‌الله رستمی اظهار کرد: با توجه به‌ اینکه تاریخ مصرف وارفارین‌های موجود در بازار تا پایان سال میلادی است، توزیع محدود شده تا داروهای تاریخ جدید وارد داروخانه‌ها شود.

 

وی تصریح کرد: تاریخ وارفارین‌های موجود در بازار تا آخر سال میلادی است و هنوز این دارو با تاریخ انقضای جدید توزیع نشده و داروخانه‌ها هم تمایلی به خرید تاریخ‌های قبل ندارند و منتظر عرضه و خرید قرص‌های جدید هستند.

 

 رستمی تأکید کرد: وارفارین در داروخانه بیمارستان فرشچیان همدان به اندازه نیاز فعلی بیماران موجود است.

 

وی افزود: اگر داروخانه‌ها تعداد محدودی از این دارو را به بیماران عرضه می‌کنند بخاطر رو به اتمام بودن تاریخ مصرف وارفارین است و نمی‌خواهند بیماران داروی زیادی را خریداری و متضرر شوند.

 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه وارفارین‌های جدید با تاریخ مصرف طولانی، نهایت تا دو هفته دیگر وارد بازار دارو می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم برای اطلاع از موجودی داروخانه‌ها می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس بگیرند. 

وی با بیان اینکه در این سامانه همکاران ما از طریق سیستم موجودی داروخانه‌ها را بررسی می‌کنند و راهنمایی‌های لازم‌ را به بیماران ارائه می‌دهند، افزود: وارفارین از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و مصرف آن در بیماران قلبی کاربرد دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار