7. دى 1402 - 10:28   |   کد مطلب: 25353
شهردار همدان گفت: در طرح جامع شهر همدان که چند روز پیش مصوب شده، ۶ خیابان اصلی منتهی به میدان امام (ره) به پیاده‌راه تبدیل می‌شود که دو خیابان در حال حاضر پیاده‌راه شده است.

به گزارش شبنم‌ها سید مسعود حسینی در نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران گردشگری شهرداری‌های کلانشهرهای کشور در مرکز همایش‌های قرآنی گفت: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران محسوب می‌شود و در حوزه گردشگری اهمیت چشمگیری دارد.

وی با بیان اینکه در برنامه کنگره ۸ هزار شهید استان که خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم، ایشان فرمودند به شهر همدان از دو جنبه ارزش تاریخی و مدنی و نقش‌آفرینی مردمان آن احترام قائلم، افزود: همدان تمام ارزش‌های تمدنی یک کشور را در خود جای داده است.

شهردار همدان با بیان اینکه همدان از لحاظ گردشگری و میراث فرهنگی ظرفیت خدادادی زیادی دارد که می‌توان به گنجنامه، منطقه عباس آباد و غار علیصدر اشاره کرد و افزود: آرامگاه عارفانی چون ابوعلی سینا و باباطاهر در همدان قرار دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم همدان سهم خود را از گردشگری به مانند استان‌هایی که در این زمینه سرامد هستند، بگیرد، اضافه کرد: اصلی‌ترین سرمایه این شهر مردمانش اس که استقامت خود را از الوند، علم و دانایی را از بوعلی سینا و ادبیات خود را از باباطاهر می‌گیرند و مردمی بسیار سخت‌کوش و قدردان و دارای فرهنگی غنی هستند.

حسینی به وجود یک‌هزار و ۷۵۲ آثار تاریخی در استان اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۴ مورد از این اثرها در فهرست ثبت آثار ملی جای گرفته است.

وی به اختصاص بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی در حوزه گردشگری از سوی شهرداری همدان طی امسال اشاره کرد و افزود: طرح خوبی را در بازار همدان آغاز کردیم که حدود ۲ کیلومتر بازسازی را در برنامه داریم.

شهردار همدان با اشاره به اجرای زیرساخت‌هایی نظیر سرویس بهداشتی در شهر، خاطرنشان کرد: ۱۷۰ خانه واجد ارزش داشتیم که شاید عزم برخی مالکان بر تخریب بود اما شهرداری همدان پیشقدم شد تا مواردی را احیا کند.

وی با بیان اینکه گذر تاریخی و فرهنگی همدان را وارد بودجه کردیم و حوضخانه‌هایی با ۳۰۰ سال قدمت را در دستور کار مرمت قرار دادیم افزود: در گذر تاریخی احیای مسجد تاریخی را مورد توجه قرار داده ایم.

وی با تاکید به اینکه ستاد گردشگری تشکیل شد تا تمام مباحث و سیاستگذاری گردشگری در آنجا مطرح و به شور گذاشته شود گفت: پارک ۲۴۰ هکتاری را کنار سد اکباتان ایجاد خواهیم کرد که در حوزه گردشگری فعال خواهد بود.

شهردار همدان به مدیریت روددره‌ها و آزادسازی حریم رودخانه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه گردشگری قدم‌های اول را برداشتیم و امیدواریم با همکاری هم آن را پیش ببریم.

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار