19. دى 1402 - 9:35   |   کد مطلب: 25375
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۴۰ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال بابت هزینه سرویس و رفت و آمد دانش آموزان ۱۰ مدرسه استثنایی شهر همدان اختصاص یافت.

به گزارش شبنم ها، رسول شیدایی اظهار کرد: هزینه سرویس دانش آموزان با نیازهای ویژه ۱۰ مدرسه استثنایی شهر همدان از سوی شهردای همدان اختصاص داده شد.

 

وی تصریح کرد: در پی همکاری فرمانداری همدان، شهرداری همدان، اعضای شورای اسلامی شهر همدان و معاونت خدمات شهری شهرداری با اداره آموزش و پرورش استثنایی استان و پس از پیگیری های مکرر، در نهایت مصوبه هیات وزیران با موضوع تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه توسط شهرداری های کل کشور در همدان به مرحله اجرا رسید و مبالغ پیش بینی شده توسط مدیران مدارس استثنایی بابت سرویس ۷۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه، به تصویب شهرداری رسید.

 

شیدایی افزود: ۱۰ مدرسه استثنایی در شهر همدان وجود دارد که دانش‌آموزان دارای معلولیت‌های جسمی و حرکتی، ذهنی و اتیسم در آنها مشغول تحصیل هستند و باتوجه به شرایط ویژه این دانش‌آموزان، سرویس مدارس برای این افراد ضروری است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: پس از هفت ماه پیگیری متعدد توسط اداره آموزش و پرورش استثنایی استان و همکاری شهرداری همدان، مقرر شد در مجموع ۴۰ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال بابت هزینه ایاب و ذهاب ۷۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه همدانی به حساب مدارس استثنایی شهر همدان واریز شود.

 

شیدایی ادامه داد: در حال حاضر و در مرحله اول پنج میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال به حساب مدارس یاد شده واریز شده است.

 

 

 یک هزار و ۵۸۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۵۰ مدرسه استثنایی و ۲۲ مرکز اختلالات یادگیری در استان همدان تحصیل می کنند که ۹۵ درصد دانش آموزان مشکل ذهنی و پنج درصد آنها معلولیت جسمی با بهره هوش عادی دارند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار