19. دى 1402 - 9:36   |   کد مطلب: 25376
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از آزادی ۱۶۸ زندانی جرائم غیرعمد در همدان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش شبنم ها، یدالله روحانی‌منش صبح امروز در دیدار با دادستان استان در دفتر ستاد دیه اظهار کرد: کمک‌های این مجموعه در ۹ ماهه سال جاری، سبب آزادی ۱۶۸ زندانی جرایم غیرعمد ( ۱۱۴ زندانی مالی، ۵۱ زندانی مهریه، دو زندانی ناتوان در بازپرداخت دیه و یک زندانی نفقه شده است.

 

وی افزود: مجموع بدهی این افراد یک‌هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال بوده که از راه‌های مختلف از جمله رایزنی برای جلب رضایت شاکی، کمک بلاعوض، فراهم ساختن شرایط اعسار و ارایه تسهیلات بانکی راهکاری برای آزادی آنها مهیا شد.

 

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان در ادامه از دادستان برای تسریع در رسیدگی به درخواست‌ها و مساعد ساختن اوضاع و شرایط لازم در راستای پرداخت کمک‌های مؤثر مالی از سوی ستاد دیه و آزادی زندانیان تقدیر کرد.

 

دادستان همدان نیز گفت: به طور عمده فلسفه تشکیل ستاد دیه برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد است که به دلیل شرایط بد مالی یا ورشکستی توان راضی کردن شاکی خود را ندارند.

 

حسن خانجانی عنوان کرد: تا جایی که قانون اجازه داده از نظر جنبه عمومی کمک‌کار این تعداد زندانی هستیم، اما نمی‌توان از حق‌الناس گذشت و بدهکاران باید شاکیان خود را به طریقی راضی کنند، بنابراین ستاد دیه با حمایت خیرین و جمع‌آوری کمک‌های مالی آنان و برگزاری جشن گلریزان، تاکنون سبب آزادی زندانیان بسیاری شده است.

 

وی افزود: در آخرین جلسه بررسی درخواست‌ زندانیان با جرایم مالی، ۱۵ پرونده مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه با کمک و پرداخت ۸۱۷ میلیون تومان از سوی ستاد دیه، زمینه آزادی آنان فراهم شد.

 

دادستان همدان تصریح کرد: مبلغ کل بدهی این تعداد زندانی بیش از ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن به صورت اعسار، یک میلیارد و ۴۰۰ میلون تومان آن در قالب تسهیلات بانکی، ۸۷۰ میلیون تومان در قالب گذشت شاکیان و ۸۱۷ میلیون تومان توسط ستاد دیه پرداخت شده است.

پایان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار