19. دى 1402 - 14:08   |   کد مطلب: 25377
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید نسل جدید را از طریق گفتمان صحیح متقاعد کنیم، گفت: اگر والدین برای فرزندان خود معلم خصوصی می‌گیرند و آن‌ها را به مدرسه خوب می‌فرستند باید برای آموزش مسائل دینی به آن‌ها نیز تلاش کنند، در نتیجه آموزش باید ما را به سمت انسانیت هدایت کند.

حجت‌الاسلام علی‌ تقوی در گفتگو با خبرنگار شبنم‌ها با بیان اینکه موضوع پذیرش مسئله حجاب در خانواده ها با توجه به تغییر ذهنیت فرزندان کمی سخت شده است، گفت: خانواده‌ها نمی‌خواهند اجبار و بحثی در این خصوص به وجود بیاید اما نمی‌شود نسبت به این موضوع بی تفاوت بود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا خانواده‌ها باید فرزندان خود را با منطق متقاعد کنند، افزود: جوانان امروزی ادعای علم، تحصیل و دانش دارند و حق هم دارند چون در علم جایگاه ویژه‌ای دارند در نتیجه باید آن‌ها را متقاعد کرد و این موضوع با زور، تهدید و امر و نهی امکان پذیر نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: باید فرزندان را از طریق گفتمان صحیح توام با محبت متقاعد کنیم و در این میان تجربیات را منتقل کنیم تا تاثیرگذار باشیم.

تقوی با بیان اینکه اگر پدر و مادر نمی‌توانند فرزندان را متقاعد کنند باید از یک متخصص و مشاور راهنمایی بگیرند، عنوان کرد: راهکار بعدی دعا است، متاسفانه در جامعه امروزی پدر و مادرها کمی از دعا فاصله گرفتند.

وی با اشاره به اینکه دعا برای عاقبت بخیر شدن فرزندان اهمیت دارد، گفت: از لحظه‌ای که بچه‌ای به دنیا می‌آید باید برای عاقبت بخیر شدن او دعا کنیم درست همانطور که برای موفقیت در تحصیل و اقتصاد او دعا می‌کنیم‌.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید براینکه پدر و مادر باید در عمل همانگونه باشند که فرزندان را نصیحت می‌کنند، افزود: گاهی پدر و مادر خودشان در عمل مشکل دارند ولی انتظار دارند فرزندشان به همه رفتارهای صحیح عمل کند که این موضوع موجب دلسردی فرزندان می‌‌شود.

تقوی با بیان اینکه وقتی موضوع عفاف را مطرح می‌کنیم در واقع باید تبیین کنیم که فرد عفیف فردی صبور، مهربان، اهل گذشت و در مجموع فردی خوش رفتار است، تصریح کرد: دیگران به این فرد با عزت و احترام نگاه می‌کنند و اگر می خواهیم فرزندان ما عفیف باشند باید عفت درونی را با ویژگی‌هایی که گفتیم آموزش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: حیا و عفاف برای جوان امروزی مهم است و معمولا در خانواده‌هایی که مقید به معارف دینی هستند این موضوع دیده می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در برخی از خانواده‌ها آنچنان که به علم و تحصیل توجه می‌شود به فضائل اخلاقی و معارف دینی توجه نمی‌شود، گفت: وظیفه ما آن است که انسان تربیت کنیم و آدم بسازیم، علم در کنار انسانیت قرار می‌گیرد و ما افراد زیادی داریم علم نداشتند اما از نظر تجربه عالم تر از علمای زمان خود شدند.

تقوی در پایان خاطرنشان کرد: اگر والدین برای فرزندان خود معلم خصوصی می‌گیرند و آن‌ها را به مدرسه خوب می‌فرستند باید برای آموزش مسائل دینی به آن‌ها نیز تلاش کنند، درس برای این است ک بفهمیم جامعه چیست و احترام خانواده و بزرگترها را بگیریم در نتیجه آموزش باید ما را به سمت انسانیت هدایت کند.

انتهای خبر/ سع

دیدگاه شما

آخرین اخبار