21. دى 1402 - 11:48   |   کد مطلب: 25381
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: ۲۰ هزار و ۵۰ فرصت شغلی جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در همدان ایجاد شده که برابر با ۹۷ درصد تعهد اشتغال امسال استان است.

به گزارش شبنم ها، یوسف شعبانی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال امسال استان ۲۰ هزار و ۷۰۶ نفر برای ۲۲ دستگاه اجرایی است،اظهار کرد: تاکنون ۲۰ هزار و ۵۰ شغل ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تمامی مشاغل ایجاد شده قابلیت راستی آزمایی دارند،اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان ماه جاری تعهد اشتغال استان همدان ۱۰۰ درصد محقق شود و در ۲ ماه پایان سال با تحقق اشتغال بالای ۱۰۰ درصد به موفقیت دست یابیم.

 

این مسوول از تلاش دستگاه های اجرایی استان همدان در زمینه تحقق اشتغال تعهد شده قدردانی کرد و گفت: در حال حاضر فرصت های شغلی مناسب و قابل توجهی در واحدهای تولیدی استان وجود دارد که آنها را علاوه بر کاریابی ها در اختیار مراجع و نهادهای مختلف قرار داده ایم تا به جوانان جویای کار معرفی کنند.

 

همدان رتبه سوم کشور در صحت نتایج راستی آزمایی آمار اشتغال

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان از رتبه سوم کشوری این استان در صحت نتایج راستی آزمایی فرصت های شغلی استان خبر داد و افزود: راستی آزمایی ها از سوی بخش خصوصی و پیمانکاران از تهران صورت گرفته و در اختیار استان نیست.

 

شعبانی همچنین گفت: سه مرحله نظارت و صحت سنجی نسبت به مشاغل ایجاد شده در سامانه مربوطه صورت می‌گیرد، در مرحله اول از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی پیامکی جهت مراجعه به سامانه استعلام شغلی برای مشاهده داده ثبت شده مجری ارسال می‌ شود و در مرحله دوم تماس با شاغل و در مرحله سوم نظارت بازرسان به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: سامانه رصد اشتغال با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اشتغال و دستور رییس جمهور برای جلوگیری از انحراف تسهیلات اشتغال و خدمات‌رسانی به متقاضیان و جویندگان کار ایجاد شده است.

 

شعبانی با اشاره به کمک های دولت در حوزه کسب و کار افزود: دولت با پرداخت تسهیلات و مزایایی از قبیل تامین مواد اولیه ضمن ایجاد فرصت های شغلی در فضای کسب و کار، مشوق هایی برای کارآفرینان و کارفرمایان ایجاد کرده تا بتوانند پایدار بمانند و وضعیت خود را توسعه دهند و کمبودهای خود را به عنوان سرمایه در گردش در حوزه تولید جبران کنند.

 

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار