24. دى 1402 - 12:21   |   کد مطلب: 25385
دبیر اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با بیان اینکه دبیرخانه کنگره فعال است، گفت: پیگیر برگزاری سومین کنگره ملی شهدای استان همدان هستیم و ساخت سه فیلم در دستور کار است.

به گزارش شبنم‌ها سردار مهدی فرجی در آیین رونمایی از نشریه تخصصی کودک و نوجوان با عنوان «زنگ حماسه» با اشاره به برنامه‌هایی که از دو سال پیش برای برگزاری کنگره شهدای همدان پیش‌بینی شده بود، گفت: بخش اعظمی از برنامه‌ها انجام شد و شاید نتیجه و قسمت نمادین اقدامات برگزاری اجلاسیه در چهار شب بود.

دبیر اجرایی کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با بیان اینکه یکی از اقدامات ماندگار و جدید برگزاری فصل شیدایی بود، افزود: به نسبت استان‌هایی که کنگره شهدا برگزار کردند، فصل شیدایی رکورد قابل توجهی داشت و در ۱۵ شب اجرا، ۱۶۵ هزار نفر از این نمایش بازدید کردند.

وی ادامه داد: نکته مهم در برگزاری فصل شیدایی این بود که افرادی از این نمایش بازدید کردند که با آن‌ها کمتر ارتباط داشتیم.

فرجی با اشاره به اینکه از روز اول به تولیدات کتاب در عرصه دفاع مقدس و مقاومت اهمیت داده شد، تصریح کرد: تولیدات کتاب ماندگاری بالایی دارد و تأثیرگذار است و خوشبختانه موفق شدیم در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی ۴۳ جلد کتاب تقدیم ایشان کنیم.

دبیر اجرایی کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با بیان اینکه نویسندگان استان به صورت فعال جلساتی برگزار کردند، گفت: نویسندگان خوبی همچون خانم رضایی زاده، حمید حسام، خانم اسکندری و آقای اکبری در جلسات حضور داشتند و زحمات فراوانی کشیدند.

وی خاطرنشان کرد: استاد صیفی کار به صورت شبانه روزی از سلامت و جسم خود مایه گذاشتند و برای نشریه زنگ حماسه و جاودانه‌ها با همکاری خانم اسکندری و دیگر دوستان به صورت گمنام تلاش کردند.

فرجی با اشاره به اینکه در اولین جلد زنگ حماسه به معرفی استان همدان و موضوعاتی در خصوص نوجوانان پرداخته شد، افزود: سایر شماره‌های این نشریه نیز به تلاش‌های شبانه روزی منتشر خواهد شد.

دبیر اجرایی کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با تاکید براینکه دبیرخانه کنگره فعال است، عنوان کرد: جوانان، نوجوانان و پیشکسوتان در ستاد فعالیت می‌کنند و پیگیر برگزاری سومین کنگره ملی شهدای استان همدان هستیم.

وی با بیان اینکه در کنگره سوم بیشتر به دنبال نشر کتاب و تقویت رسانه‌ای هستند، گفت: سه فیلم و سریال در دستور کار است که با کمک مسؤل حفظ آثار و مجموعه‌های دیگر به دنبال ساخت هرچه زودتر آن هستیم.

فرجی ادامه داد: فیلم‌ها در خصوص شهید همدانی، شهید قهاری و خواهر دباغ خواهند بود.

دبیر اجرایی کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در پایان با اشاره به اینکه بخش مهمی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص خواهر دباغ بود، افزود: به دنبال آن هستیم کنگره خواهر دباغ را برگزار کنیم و یک بزرگداشت و همایش ملی برای ایشان در کنار ساخت فیلم داشته باشیم.

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار