29. دى 1402 - 15:29   |   کد مطلب: 25390
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:
تجمع اخیر همدانی‌ها نشان از غیرت و عفت دارد
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه در روزهای اخیر برخی تجمعات در استان شکل گرفته که نشان دهنده روحیه عدالت‌طلبی بوده و ارزش‌مند است، گفت: تجمعات نشان از آن دارد که شهروندان و مردم ما دغدغه مراقبت از غیرت و عفت دارند.

به گزارش شبنم ها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه باید در عرصه‌های سیاسی مراقب تقوا بود، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین سخنرانی خود فرمودند علاوه بر تقوای فردی، تقوای جمعی نیز لازم است.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه در تقوی باید تعاون داشت و یکدیگر را کمک کنیم، افزود: تقوی برای آن است تا یکدیگر را برای نجات پیدا کردن از جهنم کمک کرده و همه یکدیگر را نصیحت کنیم، گاهی ائمه جمعه مردم را و گاهی و مردم، ما و مسؤلین و متولیان را به تقوی سفارش کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان ادامه داد: در روزهای اخیر برخی تجمعات در استان شکل گرفته که نشان دهنده روحیه عدالت‌طلبی بوده و ارزش‌مند است.

 

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه تجمعات نشان دهنده این است شهروندان و مردم ما دغدغه مراقبت از عفت دارند، گفت: مردم از اینکه خدایی نکرده تعرضی به حریم مقدس بانوان محترم شود گله‌مند هستند که البته پرونده‌های این شکلی را دستگاه قضا براساس مستندات پیش‌ می‌برد.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه انتظار مردم بر این است که عدالت در این زمینه اجرا شود، افزود: این تجمعات نشان می‌دهد جامعه ایرانی و هموطنان ما نمی‌پذیرند که امنیت اخلاقی جامعه آسیب ببیند و من در این زمینه از دغدغه‌مندان و مردم تشکر می‌کنم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: این مطالبه مردم ارزشمند است، در سال‌های گذشته یادتان هست اتفاقاتی رخ داد و در برخی از موارد رسانه‌های دشمن مسئله ناموس و غیرت را زیر سوال می‌بردند و می‌گفتند اصلا غیرت معنی ندارد اما این اتفاقات نشان داد برای مردم ما عفت مهم است و جامعه توجه به امنیت اخلاقی دارد و هیچ نوع تعرضی را نمی‌پذیرد.

 

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه متولیان باید تلاش کنند که فضای سالم برای بانوان بدون نگرانی از برخی تعرض‌های وجود داشته باشد، تصریح کرد: تجمعات را برخی از شبکه‌های معاند هم منتشر کردند که اینبار برخلاف همیشه که دنبال آن هستند نقاط ضعف را نشان دهند اما اینبار نقطه قوت ما را نشان دادند.

 

امام جمعه همدان ادامه داد: شبکه‌های معاند همواره نقاط ضعف را مطرح کردند و در مجموع به دنبال آسیب زدن به ما هستند، آن‌ها از اطلاع رسانی اخبار هدف مشخصی را دنبال می‌کنند ولی اینبار برخلاف همیشه نشان دادند همدانی‌ها غیرتمند هستند، ناموس برای ما مهم است و دفاع از حریم مقدس بانوان مهم است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه تصاویری که در شبکه‌های معاند منتشر شد برخلاف سیاست‌های خودشان بود، گفت: سال‌های قبل حرف از ناموس و غیرت برای آن‌ها مهم نبود اما اینبار ندانسته نقطه قوت ما را منعکس کردند.

 

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید براینکه جامعه ایرانی افتخار می‌کند که در مقابل امنیت بانوان و امنیت اخلاقی جامعه حساس است، افزود: مسئولین ارشد استان همدان هستند و پیگیر این موضوع‌اند تا در اینجا و همه موارد عدالت محقق شود.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه برای تحقق عدالت باید به یکدیگر اعتماد کنیم، عنوان کرد: در فضای بدبینی نه حق احقاق می‌شود و نه عدالت شدنی است، اگر مسئله‌ای مطرح شده است باید در‌ مبارزه با فساد همدلی داشته باشیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: مسؤلین توجه کنند درد مسئله مبارزه با فساد باید به گزارشگران میدان داده شود، نباید اجازه ندهیم فساد گزارش نشود و بعد ریشه پیدا کند.

 

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید براینکه نباید اجازه داد فساد ریشه‌دار شود، گفت: باید بستری فراهم شود که گزارشات مردمی مخصوصا در دستگاه‌ها و ادارات به راحتی گزارش دهند و مورد توجه قرار گیرند و مسؤلین آن‌ها را پیگیری کنند.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای ریشه‌کن کردن فسادهای مختلف گزارشات مردمی است، تصریح کرد: رشوه گرفتن، راه نینداختن کار مردم و… فساد است و ستاد امر به معروف یک سامانه‌های دارد که همه خصوصا مطالبه‌گران و مردم می‌توانند ورود پیدا کنند و گزارش دهند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با طرح این سوال که ریشه فسادها در جامعه کجاست، افزود: باید با انصاف به موضوع نگاه کرد که چرا شاهد چنین اتفاقات آزاردهنده‌ای هستیم؟ آیا سبک زندگی‌های غربی و اتفاقاتی که دشمن در گذشته می‌خواست برای کشورمان رقم بزند تاثیرگذار هست یا نیست؟

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه باید کمک کنیم تا حریم خانواده حفظ شود، گفت: امروز مشکلاتی داریم که نیاز به همراهی مردم و کمک آن‌ها دارد، حتی کسی که حجاب کمی دارد نمی‌خواهد خانواده او آسیب ببیند و نگران فرزند خود است.

 

امام جمعه همدان در پایان خاطرنشان کرد: با همدلی، کنار یکدیگر بودن و اعتماد به یکدیگر می‌توان از ساحت مقدس خانواده نگهداری کرد.

 

انتهای خبر/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار