4. بهمن 1402 - 8:17   |   کد مطلب: 25404
مشاور عالی شهردار و دبیر ستاد گردشگری شهرداری همدان:
فعالان گردشگری ایده‌های خود را ارائه دهند
مشاور عالی شهردار و دبیر ستاد گردشگری شهرداری همدان با بیان اینکه انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیایی فرصت خوبی برای فعالان گردشگری است، گفت: شهروندان و فعالان گردشگری می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه ستاد گردشگری طرح و ایده خود را به صورت مکتوب به کمیته‌های تخصصی ارائه دهند.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار گردشگری شبنم‌ها با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیایی در سال ۲۰۲۴ میلادی، گفت: سه محور فرهنگی، گردشگری و زیست‌محیطی مد نظر بود که همدان به عنوان محور گردشگری انتخاب شد.

وی با بیان اینکه ستاد گردشگری شهرداری همدان در مجامع بین‌المللی به ویژه مجمع شهرداران آسیایی بسیار فعال بود و مدت زمان هفت سال است که عضو این مجمع هستیم، افزود: در این مجمع طرح ایده‌های نو برای آسیایی پایدارتر ارائه شد و سپس مدارک به مجموعه ارسال و مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت.

محمدی خاطرنشان کرد: محورهای مورد بحث برای انتخاب پایتخت‌ گردشگری مسائلی همچون شرایط جغرافیایی، داشته‌های بنای تاریخی، خواهر خواندگی‌ها، شاخص‌های شهر سبز پایدار و اصول ۱۷ گانه پایدار از سوی سازمان ملل بودند که خوشبختانه در کنار همه این موارد حضور ارزیابان برای ثبت جهانی هگمتانه نیز در انتخاب همدان تاثیرگذار بود.

مشاور عالی شهردار و دبیر ستاد گردشگری شهرداری همدان با اشاره به اینکه همدان حضور پُر رنگی در نمایشگاه‌های گردشگری داشت، تصریح کرد: اجلاس راه ابریشم که در همدان برگزار شد و همدان در این مجمع عضویت دارد موضوع مهمی بود.

وی با بیان اینکه وجود کاروانسراها و پیاده راه‌ بوعلی‌سینا به عنوان یکی از زیباترین پیاده راه‌های کشور مد نظر داوران قرار گرفت، گفت: این پیاده راه آرامگاه بوعلی‌سینا را به عنوان میدان فاخر ایرانی به هگمتانه متصل می‌کند و در این بین کاروانسراهای تاریخی زیادی هست.

محمدی با تاکید بر اینکه ما در شروع راه هستیم، افزود: اهدافی برای این انتخاب در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها به ارتقاء کیفیت زندگی شهرنشینی در شهرهای آسیایی و پیشبرد اهداف توسعه پایدار براساس اصول باز می‌گردد.

مشاور عالی شهردار و دبیر ستاد گردشگری شهرداری همدان ادامه داد: برای داشتن عملکرد خوب در این حوزه نیاز است در یک سال پیش‌رو مجموعه‌های مدیریتی در استان در کنار یکدیگر باشند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای کار، پویش من شهردار هستم در سطح شهر آغاز شده است، گفت: این پویش برای فراهم شدن فضای مشارکتی درخصوص چالش‌های سطح شهر و شهرهای بزرگ آسیایی است.

محمدی با اشاره به اینکه مجامع بین‌المللی مثل شهرداران آسیایی در برگزاری همکاوی‌ها نقش دارند، تصریح کرد: ایجاد ارتباط و بهره‌بری از تجریبات در این همکاوی‌ها مهم است.

مشاور عالی شهردار و دبیر ستاد گردشگری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: کمیته‌هایی شامل شهرداری هوشمند، مسئولیت اجتماعی، تاب‌آوری شهری، زیست محیطی و بهداشت، بازآفرینی، فرهنگ و گردشگری شهری از جمله کمیته‌های تخصصی است که برای رسیدن به اهداف در سال پیش‌رو فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان و فعالان گردشگری می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه ستاد گردشگری و یا حضور در مرکز همایش‌های قرآنی طرح و ایده خود را به صورت مکتوب به کمیته‌های تخصصی برسانند، عنوان کرد: ایده‌ها بررسی شده و با حضور افراد در کمیته‌ها مورد ارزیابی و به اجرا در می‌آیند.

محمدی در پایان گفت: فرصت مناسبی ایجاد شده است تا صاحبان اندیشان و فعالان گردشگری طرح و نظرات خود را به اجرا درآورند.

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار