8. بهمن 1402 - 12:25   |   کد مطلب: 25411
همدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: تیم های امدادی هلال احمر این استان از روز گذشته تاکنون به ۳۹۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک محورهای ارتباطی امداد رسانی کردند.

به گزارش شبنم ها، علی سنجربگی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تیم های هلال احمر در ۱۸ پایگاه ثابت و چهار پایگاه سیار واقع در پایگاه سراوک جاده همدان - تهران، پایگاه روعان در کبودرآهنگ جاده همدان- قزوین، قلعه قباد نهاوند و پایگاه گنجنامه ویژه بانوان از آغاز طرح زمستانی در آماده باش هستند.

 

وی اضافه کرد: بارش برف و کولاک از روز گذشته در همدان آغاز شد که در این مدت ۱۳۰ خودرویی که به علت لغزندگی جاده از مسیر اصلی خارج شده بود توسط نجاتگران هلال احمر رهاسازی و به مسیر اصلی بازگردانده شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از اسکان اضطراری ۲۰ مسافر در پایگاه های امدادی خبر داد و گفت: ۴۰ تخته پتو و کنسرو بین مسافرانی که در پایگاه ها اسکان داده شده بودند توزیع شد.

 

سنجربگی افزود: همه پایگاه های امدادی هلال احمر این استان آماده اسکان مسافران اضطراری هستند و هر یک از پایگاه ها ظرفیت اسکان ۱۰۰ تا ۱۵۰ مسافر و پایگاه موجود در گردنه اسدآباد ظرفیت پذیرش ۳۰۰ مسافر را دارد.

 

وی بیان کرد: علاوه بر این هماهنگی های لازم با متولیان فضای آموزشی، مدارس، مساجد و حسینیه های نزدیک در مسیرهای شریانی صورت گرفته تا در صورت نیاز، مسافران در راه مانده به این محل ها برای اسکان هدایت شوند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: امکانات مورد نیاز توسط هلال احمر در اختیار مساجد، مدارس و فضاهای آموزشی که مسافران اسکان داده می شوند، قرار می گیرد.

 

سنجربگی از رانندگان و مسافران خواست پیش از سفر نسبت به سالم بودن سیستم فنی خودرو، سیستم گرمایشی، لامپ ها و برف پاک کن و شیشه شور اطمینان حاصل کرده همچنین وضعیت جوی و راه ها را جویا شوند.

 

وی ادامه داد: همراه داشتن پتو و پوشش گرم ضروری است تا در صورت گیر کردن در برف و کولاک، سرنشینان خودرو تا رسیدن تیم های امدادی از سرما در امان باشند.

 

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار