12. بهمن 1402 - 15:20   |   کد مطلب: 25418
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:
ساخت سالن اجلاس در همدان به زودی تمام می‌شود
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سه سالن اجلاس در کشور ساخته و در حال ساخت است، گفت: یکی از این سالن‌های اجلاس در سیستان و بلوچستان تکمیل شده و سالن تپه عباس آباد و دانشگاه بوعلی در حال ساخت هستند که به زودی تکمیل می‌شوند.

به گزارش شبنم ها، پیش از ظهر امروز  محمدعلی زلفی گل در افتتاحیه پروژه دانشکده شیمی و علوم نفت و فاز دوم دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه باید قدر پیشکسوتان، اساتید و اسطوره‌ها را بدانیم، گفت: اگر امروز دانشگاه بوعلی سینا تبدیل به یک شهرک دانشگاهی شده است بخاطر تلاش و زحمات پیشینیان ما بوده است.

 

وی با بیان اینکه فرق افراد دانشگاهی با سیاستمداران در آن است که قدر زحمات یکدیگر را می‌دانند، افزود: آجر روی آجر گذاشتن و ساختن کار سختی است پس باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در هر سفر استانی حدود ۶۰ تا ۱۵۰ میلیارد از اعتبارات وزارت نفت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه و احداث خوابگاه متاهلی تخصیص داده می شود و این موضوع برای ما ارزشمند است.

 

زلفی‌گل با اشاره به اینکه دانشگاه D8 افتخار بزرگی برای همدان است، عنوان کرد: باید تاریخچه شفاهی دانشگاه بوعلی سینا تدوین شده و این تاریخ برای آیندگان باقی بماند.

 

وی با تاکید بر پیشرفت دانشگاه‌های سراسر کشور، گفت: در همدان نیز آقای رضوان قول دادند تا اردیبهشت ماه سال پیش‌رو، سالن اجلاس جدید با ظرفیت ۳۲۰ نفر به بهره‌برداری برسد.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: این سالن جدید شبیه به مجلس شورای اسلامی خواهد بود که امکانات کاملی دارد و در سه استان که یکی از آنها دانشگاه بوعلی سینا می‌باشد در دست ساخت است.

 

زلفی‌گل با بیان اینکه این سالن در سیستان و بلوچستان تکمیل شده و در تپه عباس آباد نیز تا شهریور ماه تکمیل می‌شود، تصریح کرد: در این سالن‌ها می‌توان همایش‌های بزرگی برگزار کرد که در پیشرفت علمی تاثیرگذار است.

 

افتتاح پروژه‌ها آغازی بر آغاز سایر پروژه‌ها

 

در ادامه این مراسم نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه امروز در دانشگاه بوعلی با افتخار شاهد افتتاح سه پروژه مهم هستیم، گفت: این پروژه‌ها آغازی است بر آغاز سایر پروژه‌های دانشگاه.

 

حسین رضوان با تاکید بر اینکه دانشگاه در این دوره در حال طی کردن سیر صعودی است، افزود: تمام پروژه‌های دانشگاهی در دو سال گذشته تعیین تکلیف شدند و تا سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشکده شیمی ۱۳ هزار متر مربع و دانشکده مهندسی بیش از هفت هزار متر مربع مساحت دارد که در پیشرفت علمی تاثیرگذار هستند.

 

رضوان در پایان گفت: امیدواریم تلاش‌ها و به ثمر رسیدن پروژه‌ها به اعتلای هرچه بیشتر نظام کمک‌ کند.

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار