14. بهمن 1402 - 14:29   |   کد مطلب: 25422
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:
بداخلاقی اداری، فساد محسوب می‌شود
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه توجه به اخلاق در اجرای قانون مسئله بسیار مهمی است، گفت: بداخلاقی اداری نیز فساد محسوب می‌شود و قانون باید به صورت اخلاقی در جامعه اجرا شود.

به گزارش شبنم ها، ظهر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در آئین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه مردم ایران برای عدالت قیام کردند و پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد، گفت: مشارکت مردم همواره برای تحقق عدالت در جامعه بوده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان افزود: امروز نیز اعتقاد ما بر این است که برای رسیدن به عدالت باید حضور مردم را در عرصه‌های سیاسی بیشتر ببینیم.

 

امام جمعه همدان با تأکید براینکه تحقق عدالت بدون حضور مردم وجود ندارد، افزود: امام زمان(عج) نیز پس از ظهور مبارک خود، با حضور مردم عدالت را تحقق می‌کند نه با معجزه.

 

آیت‌الله شعبانی‌موثقی خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار داریم و باید تلاش کرد تا برای رسیدن به عدالت مشارکت عمومی پرشورتر باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس قانون‌گذار هستند، تصریح کرد: قانون اساسی کشور، بهترین قانون برای مبارزه‌ با فساد است.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه دستگاه قضا اقدامات خوبی در مبارزه با فساد داشته است، گفت: از رویکرد دستگاه قضا تشکر می‌کنم و در اینجا بیان چند نکته را الزامی می‌دانم.

 

آیت‌الله شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه فساد فقط رشوه و به‌وجود آمدن رابطه و رانت نیست، افزود: بداخلاقی اداری نیز فساد محسوب می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان ادامه داد: قانون باید به صورت اخلاقی در جامعه اجرا شود و توجه به اخلاق در اجرای قانون مسئله بسیار مهمی است.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه قانون، ابزار تحقق عدالت است، تصریح کرد: قانون بدون اخلاق موضوعیت ندارد و در اصل قانون نوشته شده تا عدالت و اخلاق در جامعه توسعه پیدا کند.

 

آیت‌الله شعبانی‌موثقی با تاکید بر ایجاد بستر برای شناسایی فساد، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید درکنار یکدیگر باشند و با حمایت از یکدیگر فساد در جامعه را شناسایی کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه سامانه سوت‌زنی در فضای عمومی فرصت مغتنمی است، گفت: اقدام بسیار خوبی از سوی رئیس قوه قضائیه بود و امیدواریم بسترساز شناسایی فساد باشد.

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار