24. بهمن 1402 - 21:03   |   کد مطلب: 25437
معاون توسعه حل اختلاف استان همدان گفت: نیروهای مسلح در جامعه علاوه براینکه رسالت حفظ امنیت را برعهده دارند، منادی صلح و سازش در کشور و در مرزهای فراملی هستند.

به گزارش شبنم‌ها سیدهادی مصطفوی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره سبکبالان مصلح در استان همدان با بیان اینکه در آیات قرآن کریم، احسان در کنار عدل به کار برده شده است، گفت: تکمیل کننده عدالت مسئله احسان است و با عنوان صلح و سازش به این موضوع نگاه شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت صلح و سازش در دین اسلام، افزود: اجرای صلح و سازش در احادیث و روایات، بالاتر از نماز و روزه سالیان عنوان شده است و امام زمان(عج) به عنوان مصلح جهانی، صلح و سازش را در جهان برقرار خواهد کرد.

 

معاون توسعه حل اختلاف استان همدان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح در جامعه علاوه براینکه رسالت حفظ امنیت را برعهده دارند، منادی صلح و سازش در کشور و در مرزهای فراملی هستند.

 

مصطفوی با بیان اینکه اهمیت صلح و سازش و ارتباط آن با نیروهای مسلح موجب شد جشنواره‌ای برای شناساندن و معرفی کردن جایگاه نیروهای مسلح در حوزه صلح و سازش برگزار شود، گفت: جشنواره همزمان با سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی آغاز شد و پس از بازه حدودا یک ماهه در ۱۲ بهمنماه به اتمام رسید و امروز در روز پاسدار اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: نیروهای مسلح استان همدان رقبت زیادی برای مشارکت در این جشنواره داشتند و این همکاری دستاورد خوبی بود. معاون توسعه حل اختلاف استان همدان با اشاره به اینکه یکی از موضوعات که در مرکز حل اختلاف پیگیری شده است موضوع هیئت‌های صلح است، تصریح کرد: هیئت‌های صلح استان در حوزه‌های مختلف افتتاح شده و ابلاغ نیروهای مسلح نیز تقدیم آن‌ها می‌شود.

 

مصطفوی با تأکید براینکه هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح کشور و استان است، گفت: امیدواریم برای رسیدن به این اهداف بتوانیم گامی هر چند کوچک برداریم.

 

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار