28. بهمن 1402 - 15:55   |   کد مطلب: 25446
در نشست مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان مطرح شد؛
مشارکت و انتخاب فرد اصلح هدف تشکل‌های اسلامی
مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد هدف اصلی آن‌ها کمک به مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح می‌باشد و در این راستا برنامه‌هایی همچون تریبون‌های آزاد، حضور در تریبون نماز جمعه و برگزاری نشست پرسش و پاسخ با کاندیداها دارند.

به گزارش شبنم‌ها بعدازظهر امروز نشست خبری مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور دبیران تشکل‌های بسیج دانشجویی، دفتر تحکیم وحدت، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی مستقل با موضوع بررسی برنامه های انتخاباتی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

در این نشست خبری صدرا روشن ضمیر با اشاره به اینکه اگر تاریخ معاصر ایران را نگاه کنیم مردم را میدان‌دار صحنه تحول خواهی در ایران می‌بینیم، گفت: مردم در برهه‌های مختلف زمانی تاثیرات زیادی در جامعه گذاشتند و اوج تحول‌خواهی آن‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: طی ۴۵ سالگی که می‌گذرد شاهد هستیم مردم میدان‌دار اصلی تحول خواهی بودند و در انتخابات نقش آفرینی کردند و اگر تعداد انتخابات را در چهار دهه تقسیم کنیم، هر ۱۳ ماه یک انتخابات داشته‌ایم‌.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مشارکت مردمی دو دیدگاه در جامعه است، دیدگاهی که می‌گوید در انتخابات مشارکت نکنیم و بر طبل عدم مشارکت می‌کوبند و معتقدند رأی دادن فایده ندارد و دیدگاه دومی که معتقد است باید رأی دهیم تا مشکلات کشور توسط مسئولین اصلح برطرف شود.

روشن‌ضمیر با بیان اینکه باید مشکلات کشور را بشناسیم و برای حل آن‌ها به دنبال راه مناسب باشیم، عنوان کرد: مجلس نقطه مناسبی برای ریل گذاری صحیح در راستای حل مشکلات کشور و آینده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات در عرصه جهانی مهم است و مشارکت پرشور بیانگر آن است که مردم به کشور ارزش می‌دهند و دشمنان ما در سیاست‌گذاری‌ها تجدید نظر می‌کنند.

وی در پایان یکی از برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی را برگزاری تریبون آزاد در فضای دانشگاهی عنوان کرد و افزود: در این تریبون‌های آزاد دانشجویان و اساتید حضور دارند و موضوعاتی که برای کشور مهم است را بیان و نظرات یکدیگر را به چالش می‌کشند.

حضور جنبش دانشجویی در تریبون نماز جمعه

در ادامه این جلسه دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان و دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه حضور جنبش دانشجویی در فضای انتخاباتی کشور از این جهت مهم است که قشر دانشجو توانایی احصاء معضلات جامعه را دارند، گفت: حضور جامعه دانشجویی در مطبوعات، در جامعه، در تریبون نماز جمعه و تریبون‌های آزاد در ایام انتخابات از جمله برنامه‌های تشکل‌های اسلامی است.

دبیر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این نشست خبری دو موضع کلی را مد نظر تشکل‌های اسلامی دانست و تصریح کرد: اولین موضوع مسئله مشارکت و انتخاب درست است.

رمضانی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر کاهش معنا داری در فضای مشارکت مردم در انتخابات داشتیم که نمونه آن در انتخابات ریاست جمهوری دیده شد.

وی افزود: ریشه یابی این موضع به کارآمدی بخش‌های مختلف حاکمیتی معطوف می‌شود، در فضایی هستیم که برخی فکر می‌کنند رأی آن‌ها تاثیری در جامعه ندارد چون مسؤلین نتوانستند از پس حل مشکلات مردم برآیند.

دبیر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: اصلاح کشور با قدم برداشتن در فضای توسعه کشور امکان پذیر است و باید در فضای انتخاباتی کشور شرایطی ایجاد کنیم تا به سمت مطالبه‌گری پیش رویم و در فضایی به دور از تعارف نشست‌های پرسش و پاسخ برگزار کنیم.

رمضانی در پایان با بیان اینکه برای انتخاب فرد اصلح در فضای انتخابات فضای گفتمانی دانشجویی با حضور دانشجویان کارشناسان همدانی خواهیم داشت، گفت: رویکرد‌های کاندیداها و نامزدها را بررسی می‌کنیم و آن‌ها را در فضای جامعه منعکس خواهیم کرد.

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار