1. اسفند 1402 - 9:38   |   کد مطلب: 25454
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر اعلام کرد
تحقق ۳۰ درصدی سهم بودجه عمرانی از بودجه شهرداری همدان
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه افزایش هزینه‌های جاری شهرداری باعث کاهش سهم بودجه عمرانی در بودجه ۱۴۰۳ شده است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری ۳۰ درصد از سهم بودجه عمرانی محقق شده است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از ایسنا با بیان اینکه سهم بخش عمرانی از بودجه شهرداری بین ۵۵ تا ۶۰ درصد بوده است، اظهار کرد: اگرچه سهم بخش عمرانی از بودجه شهرداری ۵۵ تا ۶۰ درصد بوده اما میزان تحقق این بودجه مهم است که اگر شهرداری دچار مشکل شود و هزینه‌های جاری افزایش یابد میزان سهم بودجه عمرانی کاهش می‌یابد.

 

وی تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۲ حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از هزینه‌های جاری محقق شده است اما در هزینه‌های عمرانی شاید نصف بودجه مشخص شده محقق شده این در حالیست که باید اولویت‌بندی بهتری در پروژه‌های عمرانی صورت می‌گرفت.

 

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه پارکینگ آقاجانی‌بیگ یکی از پروژه‌هایی است که از دوره چهارم شورا باقی مانده است، افزود: در کمال ناباوری در این دوره از شورا و شهرداری به بهره‌برداری نرسیده در حالیکه اگر اولویت قرار می‌گرفت پیشرفت بهتری می‌داشت.

 

حیدری درباره علت عدم پیشرفت این پروژه، یادآور شد: یکی از دلایلی که عنوان شده درباره دلایل عدم پیشرفت پارکینگ آقاجانی‌بیگ این بوده که درآمد شهرداری محقق نشده است درحالیکه شهرداری باید تلاش کرده و با تعریف منابع درست درآمدی پروژه‌های اولویت‌دار را به نتیجه برساند.

 

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه درآمد ناشی از جرائم ماده ۱۰۰ درآمد پایداری برای شهرداری محسوب نمی‌شود، گفت: همواره بخشی از درآمدهای شهرداری از محل عوارض و سرمایه‌گذاری تأمین می‌شود که درآمد پایدار برای شهرداری محسوب می‌‎شود ضمن اینکه هدفگذاری سالانه پنج تا ۱۰ درصد سهم درآمدهای پایدار شهرداری باید افزایش یابد که متأسفانه شاهد این رشد نبودیم.

 

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری همدان در سال ۱۴۰۲، ۳۷۰۰ میلیارد تومان بود که تقریباً ۲۶۰۰ میلیارد آن به بودجه عمرانی اختصاص داشت که ۳۰ درصد آن محقق شده است، تصریح کرد: شهرداری هنوز گزارش درست و قابل اتکایی از درصد تحقق بودجه به شورا ارسال نکرده و البته هنوز سال مالی به اتمام نرسیده است.

 

حیدری با تأکید بر اینکه براساس گزارش یک دوازدهم شهرداری ۵۰ تا ۶۰ درصد کل بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲ محقق شده است، بیان کرد: بودجه ارسالی سال ۱۴۰۳ شهرداری ۳۹۰۰ میلیارد تومان بود که در شورای شهر بعد از بررسی‌ها و چکش‌کاری‌ها سرجمع به ۴۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که سهم بودجه عمرانی در هدفگذاری کمتر از سال گذشته بوده است.

 

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان با اشاره به پروژه‌های اولویت‌دار شهر همدان، خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح مدرس که ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در بودجه دیده شده و سال آینده شروع خواهد شد البته شهرداری اعلام کرده در حال انجام مطالعات و طراحی‌هاست که نقشه خواستیم اما ندادند و امیدواریم انجام داده باشند.

 

وی با بیان اینکه تکمیل پارکینگ آقاجانی‌بیگ یکی از پروژه‌های اولویت‌دار شهر همدان است که سال آینده باید انجام شود، اظهار کرد: با سیستم فعلی بعید می‌دانم انجام شود به طوریکه در دو سه سال گذشته از کارآمدی لازم برخوردار نبوده است.

 

حیدری با اشاره به پروژه دوربرگردان غیرهمسطح در بلوار ولایت، افزود: اجرای این دوربرگردان تا حد زیادی مشکلات تقاطع پیشاهنگی را کم می‌کند که تاحدودی کار پیش رفته و در مطالعات جامع ترافیک هم دیده شده است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار