2. اسفند 1402 - 9:03   |   کد مطلب: 25455
رئیس دادگستری همدان گفت: ارتباط با مردم را در اولویت سیاست‌های دادگستری استان همدان قرار خواهیم داد و باید این سرمایه اجتماعی به خوبی حفظ و ارتقا یابد.

به گزارش شبنم‌ها بهروز محمدی مهر در دیدار با اعضای شورای شهر همدان گفت: درخواست‌های مردم در دستگاه قضا نباید بلاتکلیف باقی بماند و در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی افزود: خدمت به مردم همدان مهم‌ترین وظیفه است و در همین راستا به دنبال ایجاد میز خدمت دائمی در نماز جمعه هستیم.

محمدی مهر اضافه کرد: بر اساس تکلیف سازمانی که داریم، پرونده‌های کثیرال شاکی باید در اسرع وقت رسیدگی و به نتیجه برسد، چرا که نباید کار مردم بر زمین بماند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش به قضات در دستور کار است تا شاهد اشراف هر چه بیشتر بر موضوعات و رسیدگی‌ها باشیم و در این بین با توجه به وقوع جرم‌های جدید به ویژه در فضای سایبری این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رییس دادگستری استان همدان ادامه داد: در بررسی پرونده‌های مدیریت شهری، گاهی خود شهرداری خواهان است و گاهی نیز خوانده، که در این بین و در بررسی اختلاف شهرداری با سایر دستگاه‌ها روال قانونی خاصی حاکم است که برای تسریع و تسهیل موارد اختلافی نیازمند همراهی و همکاری هر چه بیشتر مجموعه‌ها هستیم.

محمدی مهر یادآور شد: سرقت، بالاترین آمار جرم در استان رابه خود اختصاص داده است که مهم‌ترین علت آن مشکلات اقتصادی است.

وی اظهار داشت: بخش اعظم سرقت‌ها در استان توسط معتادین به مواد مخدر است که برای تهیه مواد مورد نیاز خود دست به سرقت می‌زنند و بخش دیگری از سرقت‌ها نیز مربوط به باندهای مخوف است که اعضای آن‌ها عمدتا از استان‌های مجاور هستند که برخورد بدون اغماض و شدید با این گروه‌ها و باندها در اولویت دستگاه قضایی استان همدان است.

محمدی مهر دومین جرم از نظر آمار در استان را فحاشی عنوان کرد و گفت: باید با برگزاری دوره‌های آموزش‌های شهروندی در بین اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان، فرهنگی عمومی را در جامعه ارتقا دهیم تا شاهد افزایش سعه صدر در بین مردم و به تبع آن کاهش جرم در استان باشیم.

وی آموزش دوره‌های تخصصی برای دانشجویان به ویژه رشته حقوق را ضروری دانست و افزود: در سال‌های اخیر استقبال از رشته حقوق زیاد شده است اما بازار کار این رشته در حال حاضر اشباع شده است اما دانشجویانی که به صورت تخصصی در دوره‌های مختلف آموزشی و کارآموزی حضوری فعال دارند، می‌توانند در این رشته حرفی برای گفتن داشته باشند و جذب بازار کار شوند.

محمود مسگریان، رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این دیدار گفت: انتخاب مدیران بومی در استان اقدام ارزشمندی است و معتقدیم در دستگاه‌های مختلف راهگشا است چرا که به مسائل، مشکلات و تنگناها و البته ظرفیت‌های موجود در استان اشراف بیشتری دارند و همین موضوع موجب تسهیل بیشتر امور و البته رضایتمندی مردم نیز می‌شود.

وی افزود: ارتباط با مردم و افرادی که مشکلات آنها را ارائه می‌کنند، فصل مشترک شورا و دستگاه قضا است که امیدواریم با حضور رییس کل جدید دادگستری استان همدان که فردی با تجربه و توانمند است، شاهد کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضا و به تبع آن کاهش پرونده‌های قضایی و ارائه خدمات موثرتری به مردم استان باشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار