16. اسفند 1402 - 9:42   |   کد مطلب: 25478
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:
رکورد جوجه ریزی در استان شکسته شد
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: با برنامه ریزی مقادیر خوبی جهت افزایش جوجه ریزی داشتیم خصوصا در سه ماه گذشته که رکورد جوجه ریزی در استان شکسته شد.

مصطفی ترکمان در گفتگو با خبرنگار شبنم‌ها در خصوص برنامه ریزی برای تولید مرغ بابیان اینکه بهترین روش برای کنترل قیمت افزایش تولید است، گفت: رکورد جوجه ریزی در استان شکسته شد.

 

وی افزود: جوجه ریزی در آذر ماه تقریبا ۳ میلیون و ۴۰۰ قطعه، دی ماه ۴ میلیون و ۵۸ هزار قطعه بهمن ماه ۳میلیون و ۱۶۰ هزار قطعه و اسفند ماه تا دیروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه کشی انجام دادیم.

 

ترکمان با تاکید بر اینکه از برنامه افزایش جوجه کشی جلوتر هستیم، اظهار کرد: ذرت و سویا و نهاده‌های مرغ را جهت افزایش تولید به صورت مدت دار و شش ماهه در اختیار مرغداران قرار دادیم .

 

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ابراز کرد:امید است بتوانیم با ذخیره سازی و حمایت پشتیبانی امور دام استان و کشور ذخایر خوبی داشته باشیم تا در مواردی که تقاضای بازار بیشتر شد بتوانیم به همراه کنترل قیمت وارد شویم.

 

وی هدف از طرح خرید حمایتی مرغ را کمک به مرغداران دانست و گفت: مرغداران با این طرح اطمینان دارند که تولید حتما توسط بازار جذب می‌شود و مرغدار کاهش قیمت نخواهد داشت.

 

ترکمان افزود: در برخی از کشتارگاه‌ها مرغ ۷۵ هزار تومان به صورت عرضه مستقیم توزیع می‌ شود و برنامه این است سایر کشتارگاه ها هم عرضه مستقیم داشته باشند.

 

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پشتیبانی امور دام در نهاده‌ها کمک کرده و در مورد ذخیره سازی و خرید مرغ از کشتارگاه ها و مرغداران وارد عمل شده است.

 

وی ادامه دهد: اتحادیه مرغداران گوشتی وارد قرار داد شدند و بیش از ۱۲۰ تن مرغ برای انجماد از مرغداران خریداری شده است و تقریبا ۳۰ تن هم در تونل انجماد است که احتمال می دهیم به حدود ۱۵۰ تن برسد.

 

ترکمان در آخر افزود: برنامه این است که حداقل تا ۴۰۰ تن ذخیره سازی از مرغ استان داشته باشیم .

 

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار