17. اسفند 1402 - 14:38   |   کد مطلب: 25480
دادستان کل کشور با بیان اینکه باید از نیروی انسانی صیانت کنیم، گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه سقط جنین غیرقانونی و غیرشرعی است که در برخی استان‌ها به صورت سازمان یافته انجام می‌شد.

به گزارش شبنم‌ها پیش از ظهر امروز حجت الاسلام محمد موحدی آزاد در آئین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان همدان با اشاره به اینکه انسان‌ها دارای سه بعد عقلی، جسمی و معنوی هستند، گفت: هر بعد دارای استعدادهای بالقوه خاص خود است و باید شکوفا شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سه بعد فعالیت‌هایی مانند ساخت مسجد، ساخت مدرسه، توسعه مداری و … آغاز شد، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی، فرهنگی است، به همین علت زمانی که انقلاب پیروز شد در ابتدا به سه بعد عقلی، جسمی و معنوی اهمیت داد.

دادستان کل کشور با تأکید براینکه باید از نیروی انسانی در سه بعد ذکر شده حفاظت و صیانت کنیم، تصریح کرد: در دادستانی به موضوع قانون جوانی جمعیت ورود کردیم چرا که یکی از مشکلات امروز جامعه موضوع سقط جنین غیرقانونی و غیرشرعی است.

موحدی خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی استان‌ها سقط جنین به صورت سازمان یافته انجام می‌شد که البته کشف شد.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات دادستانی بررسی مسایل مربوط به چهارشنبه سوری و تعطیلات نوروزی است، گفت: سالانه ۲۰ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که علت اصلی آن بی‌احتیاطی رانندگان است، هرچند دلایلی همچون استاندارد نبودن ماشین‌ها و حادثه‌خیز بودن نقاطی از جاده‌ها نیز در این باره بی‌تاثیر نیست.

دادستان کل کشور تاکید کرد: مسئولان امر باید جاده‌ها را خصوصا در ایام نوروز کنترل کنند.

موحدی با اشاره به اینکه امسال در قوه قضائیه ۱۰ هزار کارمند و هزار و ۲۰۰ قاضی استخدام شده است، تصریح کرد: این خدمتی مهم به جامعه است چراکه ایجاد اشتغال امری مهم محسوب می‌شود.

وی در ادامه ضمن قدردانی از خدمات ارزنده خانجانی، دادستان سابق همدان گفت: همکاران قضایی می‌دانند هر کسی نمی‌تواند به جایگاه دادیار دیوان عالی کشور برسد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دادستان باید فردی مطلع از امور سیاسی باشد، افزود: البته دادستان نباید جناحی و سیاست‌زده باشد بلکه باید امین جناح‌های سیاسی باشد چراکه یکی از شاخص‌های توسعه قضایی، اعتماد به دستگاه قضایی است.

موحدی ادامه داد: دادستان باید فردی مستقل، بصیر، زمان شناس بوده و روحیه جهادی داشته باشد و بتواند درک درستی از شرایط جامعه و کشور داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه دادستان نباید افراطی و بی‌انضباط باشد، عنوان کرد: دادستان باید با نگاه اصلاحی که دارد جاذبه بالایی داشته باشد، فرهنگی را در دادسرا پیاده کند که افراد را به سمت اصلاح و درستی سوق دهد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دادستان باید عملگرایی، اتقان و استحکام آرا و قانونمندی در حوزه کاری خود ایجاد کند، گفت: دادستان باید با سعه‌صدر به نهادهای ارفاقی توجه داشته باشد و برای محکومینی که برای جامعه مضر نیستند از ظرفیت‌های قانونی مانند پابند الکترونیکی استفاده کند.

موحدی خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع از سیاست‌های ثابت قوه قضاییه است، البته این به معنی رفاقت با همه نیست، زیرا خیلی از افراد که برخی از آن‌ها مفسد اقتصادی هستند سعی می‌کنند با ما دوست شوند.

وی با اشاره به اینکه باید مراقبت کنیم اشتباهی پرونده علیه کسی ایجاد نشود، تصریح کرد: این موضوع باعث رفتن آبروی فرد می‌شود؛ پرتگاه همین‌جااست اگر مراقبت نکردیم و کسی حتی یک‌شب بی‌گناه به زندان برود دارای پرونده کیفری شده و دیگر به هیچ نحوی نمی‌شود آبروی ایشان را خرید.

دادستان کل کشور در پایان با تاکید بر اینکه حفاظت از اطلاعات و داده‌های مردم بسیار اهمیت دارد، گفت: اهمیت این موضوع حالا که به سمت خدمات الکترونیکی می‌رویم خیلی مهم است و افرادی که برای این کار انتخاب می‌شوند باید گزینش دقیقی شوند.

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار