21. اسفند 1402 - 10:08   |   کد مطلب: 25487
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان نسبت به تبلیغات فروش مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد و تاکید کرد: عوامل پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی قاطعانه برخورد کرده و تاکنون برای چند متخلف پرونده قضایی تشکیل شده است.

به گزارش شبنم ها، سرهنگ محمد باقر زارعی اظهار کرد: بررسی فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا نشان می دهد که برخی افراد با ایجاد صفحاتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به فعالیت در زمینه تهیه و فروش مواد محترقه ویژه چهارشنبه سوری هستند.

این مسوول انتظامی همچنین افزود: بر اساس قانون، خرید، فروش، تبلیغ و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و متخلفان از سوی کارشناسان پلیس فتا شناسایی و به مقام قضایی معرفی می شوند که در این راستا برای چندین فروشنده مواد محترقه در فضای مجازی پرونده تشکیل شده است.

رییس پلیس فتا همدان اضافه کرد: آموزش ساخت موادمحترقه دست ساز در فضای مجازی منجر به بروز آسیب های جدی به ویژه برای کودکان و نوجوانان می شود.

سرهنگ زارعی همچنین گفت: با نزدیک شدن ایام نوروز ۱۴۰۳ و چهارشنبه آخر سال، پلیس فتا براساس قانون مراقبت های لازم برای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان با نظارت بر فعالیت های فضای مجازی را در دستور کار خود قرار می دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه فعالیت نوجوانان در عرصه فضای مجازی فعال‌تر از دیگر قشرها هستند، والدین باید نظارت لازم بر فعالیت آنها مبنی بر خرید مواد محترقه در این ایام داشته باشند و همان طور که در فضای حقیقی اصرار بر نخریدن مواد محترقه توسط فرزندشان دارند از فضای مجازی غافل نشوند.

سرهنگ زارعی از شهروندان و کاربران خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک یا صفحاتی که مشغول خرید و فروش مواد محترقه هستند با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند یا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir اقدام کنند.

۶ نفر اسفند امسال بر اثر انفجار موادمحترقه مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند.

 

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار