25. اسفند 1402 - 14:04   |   کد مطلب: 25490
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی و نفوذ ابرهای باران زا، بارش پراکنده و رگباری باران تا روز یکشنبه در بیشتر نقاط استان ادامه دارد.

به گزارش شبنم‌ها روح‌الله زاهدی گفت: آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا ابری، همراه با افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در ساعات بعد از ظهر، تصریح کرد: بارش باران برای روز شنبه به ویژه در مناطق جنوبی استان همدان شدت خواهد گرفت.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: از روز یکشنبه با خروج سامانه بارشی، وضعیت جوی آسمان استان همدان پایدار می‌شود اما از روز دوشنبه سامانه جدید بارشی استان همدان را فرا می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ایستگاه باران‌سنجی موسی آباد اسدآباد با چهار میلیمتر بیشترین بارش را در ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرده است.

به گفته زاهدی در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و قهاوند با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک‌ترین مناطق استان بودند.

زاهدی اظهار کرد: دمای بیشینه و کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۹ و هشت درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار