25. اسفند 1402 - 14:51   |   کد مطلب: 25492
امام جمعه همدان با اشاره به سند قرآنی استان همدان گفت: سند قرآنی همدان نیازمند حمایت است، ضرورت دارد خیرین ما برای ترویج بیشتر فرهنگ قرآنی از این سند حمایت کنند تا فرهنگ قرآنی در جامعه فراگیر شود.

به گزارش شبنم‌ها حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، امروز جمعه ۲۵ اسفندماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: یکی از مصادیق تقوای اجتماعی رعایت حرمت ماه رمضان، ارزش‌ها و هنجارهای جامعه است، اگر رعاین نشود ناهنجاری در جامعه ایجاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه جامعه ما ارزش‌هایی مانند عدالت، وحدت و حق‌مدار بودن، صبر، توصیه به تقوا مراعات سنت‌های اجتماعی و... را دارد، افزود: همه این ارزش‌ها باید در جامعه حفظ شود، اگر کسی این هنجارها را رعایت نکرد تعدی به حقوق دیگران است، اگر این هنجارها که زیر بنای یک جامعه است حفظ و رعایت نشود جامعه آرام آرام به سمت فساد درونی و به هم ریختگی اجتماعی حرکت می‌کند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه بسیاری از ارزشها و هنجارها امروز در جامعه غربی از بین رفته و جامعه غرب دچار فساد شده است، تصریح کرد: اگر جامعه‌ای بخواهددنظم و بستری برای رشد باشد در آن جامعه باید هنجارها، آداب‌ها و سنت‌ها حفظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه سکوت در مقابل ناهنجاری‌ها راه را برای ناهنجاری دیگر باز می‌کند، افزود: اگر جلوی ناهنجاری گرفته نشود و در مقابل ارزش‌ها سکوت کرد ارزش‌ها از بین می‌رود، کسی که امروز ناهنجاری‌ها ایجاد و آن را گسترش می‌دهد. در واقع مورد هجمه دشمن قرار گرفته و همه این هجمه‌ها جنگ شناختی دشمن است که به دنبال ایجاد ناهنجاری و از بین رفتن ارزش‌های جامعه و سنن ما است، می‌طلبد در مقابل این هجمه‌ها هوشیار باشیم.

شعبانی با بیان اینکه بهترین مسئولان مسئولانی بوده که در حفظ ارزش‌های یک جامعه مصمم هستند، ابراز کرد: وحدت یک ارزش مهم است که مورد تأکید ائمه اطهار علیهم‌السلام، امام و رهبری است، ستیزه‌جویی‌ها نقطه مقابل این ارزش است، امروز مسئولانی که به دنبال حفظ ارزش‌های جامعه از جمله وحدت هستند مسئولانی سالم هستند و اگر مسئولی سالم باشد، جامعه و مردم هم سالم خواهند بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های قرآنی ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این ایام مبارک برنامه‌های جزء خوانی روزانه قرآن در سراسر استان در حال برگزاری است، یکی از مهمترین این محافل برگزاری مراسم جزء خوانی در حسینیه امام خمینی(ره) است.

خطیب جمعه همدان با اشاره به سند قرآنی استان گفت: امروز باید این سند قرآنی حمایت شود و ضرورت دارد خیرین ما برای ترویج بیشتر فرهنگ قرآنی از این سند حمایت کنندو فرهنگ قرآنی در جامعه فراگیر شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در پایان ضمن تقدیر از همه دستگاه‌های خدمات رسان در ایام نوروز بر رعایت حرمت ماه مبارک رمضان توسط مسافران نوروزی و مردم با توجه به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت تأکيد کرد و افزود: طبق قوانین تدوین شده زمینه‌ای فراهم شود که روزه‌خواری علنی در جامعه به وجود نیاید.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار