11. فروردين 1403 - 19:29   |   کد مطلب: 25514
استاندار همدان گفت: ۲۳۲ زندانی جرائم غیر عمد شامل ۲۱۸ مرد و ۱۴ زن سال گذشته در این استان با کمک خیران و فعالیت های ستاد دیه آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش شبنم‌ها علیرضا قاسمی‌فرزاد روز شنبه در نشست با هیأت امنای ستاد دیه همدان اظهار کرد: این تعداد زندانی با کمک ۲۰۰ میلیارد ریالی خیران نیک اندیش، گذشت شاکیان، پرداخت وام های بلاعوض و تسهیلات بانکی آزاد شدند.

وی اضافه کرد: نگاه انسانی، اعتقادی، دینی و ملی ما این است که تمام توانمان را برای آزادی افراد بدون تقصیر از زندان بکار بگیریم.

استاندار همدان ادامه داد: همه تلاش کنیم که افراد خیّر در حوزه‌های مختلف، بیشتر برای کمک به آزادی زندانیان ترغیب شوند.

قاسمی فرزاد افزود: استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان از اقدامات قانونی مناسب است که باعث کاهش بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی از تلاش اعضای ستاد دیه که برای آزادی زندانیان بدون تقصیر تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

استاندار همدان گفت: در این جلسه گزارشات خوبی ارائه شد که از آن جمله می‌توان به اعطای مرخصی به یک‌هزار و ۱۷۰ نفر واجد شرایط برای گذراندن ایام نوروز در کنار خانواده‌های خود اشاره کرد.

در این نشست همچنین مطرح شد، در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه، سال گذشته ۸۴ درصد دادرسی‌هایی که نیاز به حضور زندانیان در دادگاه بوده، به صورت الکترونیکی و برخط از داخل زندان انجام شد

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار