20. فروردين 1403 - 10:56   |   کد مطلب: 25539
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد:
شهرداری و استانداری در جدال تامین مالی تقاطع مدرس
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: تامین مالی تقاطع مدرس بسیار مهم بوده و بحث‌هایی که بین استانداری و شهرداری بوده این است که تامین مالی این پروژه چگونه انجام خواهد شد؟! و این ابهامات وجود دارد که آیا شهرداری می‌تواند از پس تامین مالی این پروژه عظیم برآید یا نه!»

به گزارش شبنم‌ها میدان مدرس همدان، یکی از پرترددترین نقاط شهر، سال‌هاست که با معضل ترافیک سنگین دست و پنجه نرم می‌کند. احداث تقاطع غیرهمسطح به عنوان راه حلی برای رفع این مشکل مطرح شده است، اما ابهامات در تامین مالی و اختلاف نظر کارشناسان، آینده این پروژه را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

 

 مهدی حیدری در گفتگو با خبرنگار ما گفت؛ باتوجه به اینکه تمام نقاط حلقه دوم شهر همدان، تقاطع‌ها غیر همسطح بوده، در این بین تقاطع مدرس و پیشآهنگی باقی مانده و بایستی فکری برای این دو نقطه حساس شهر، بشود.

 

وی افزود: در این بین اوضاع مدرس از چند لحاظ کمی پیچیده بوده، یکی اینکه این نقطه نقش ورودی شهر را ایفا می‌کند و مسافرانی که از ناحیه غرب کشور وارد شهر شده و وارد مرکز شهر می‌شوند.

 

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بلوار شهید رجائی که منتهی به میدان مدرس می‌شود شرایط خاصی داشته، عنوان کرد: این نقطه، با این خصوصیات که تعداد خطوط رفتش با تعداد خطوط برگشت آن مساوی نبوده و همین تعداد کم خطوط رفتش باعث ترافیک سنگین در این نقطه شده است.

 

حیدری تصریح کرد: نکته بعدی وصل شدن خروجی منطقه منوچهری (خیابان ستاره )، به این خطوط کم عرض بوده و در ورودی بعدی منوچهری (خیابان صفوی) جریان بلوار شهید رجائی قطع می‌شود که خود این عامل باعث کندی رفت و آمد در این بلوار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: عمده تقاضای عبورهای میدان مدرس، از بلوار شهید رجائی به سمت بلوار شهید احمدی روشن بوده، به همین دلیل ایده غیر همسطح‌سازی مدرس مطرح شد.

 

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: بنابر گفته دستگاه‌های خدمات‌رسان( آب، برق، گاز)، این نقطه تاسیسات استراتژیکی دارد که باید برای آن فکر اساسی کرد. این دستگاهها معتقدند که تاسیسات این منطقه با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان، جابجا می‌شود و شهرداری باید این هزینه را پرداخت کند، اما در این میان شهرداری مدعی شده است که خودش می‌تواند جابجایی این تاسیسات را با هزینه کمتر انجام دهد.

 

حیدری با بیان اینکه از طرفی برخی از کارشناسان بر این باورند که مشکل اصلی در این نقطه، خود بلوار شهید رجائی بوده، یادآور شد: بر طبق کفته این کارشناسان، با تعریض این خیابان و وصل کردن خروجی منوچهری به قسمت کندرو، اوضاع ترافیکی این منطقه بهتر خواهد شد.

 

وی ابراز کرد: پیشنهاد بعدی کارشناسان برای رفع مشکل این منطقه، مساوی کردن تعداد خطوط رفت و برگشت بوده چرا که فعلاً مشکل اصلی ترافیک در این منطقه، خود بلوار شهید رجائی بوده و ربطی به میدان مدرس ندارد.

 

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه باید در این منطقه پیوست‌هایی بررسی می‌شد، بیان کرد: تامین مالی این پروژه بسیار مهم بوده و بحث‌هایی که بین استانداری و شهرداری بوده این است که تامین مالی این پروژه چگونه انجام خواهد شد؟! و این ابهامات وجود دارد که آیا شهرداری می‌تواند از پس تامین مالی این پروژه عظیم برآید یا نه!

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار